Datorn får låg hastighet men laptop får fullt ut

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2014

Datorn får låg hastighet men laptop får fullt ut

Har bytt till ComHem 250mb/s och det kvittar om jag kör WiFI eller Ethernet, får bara 20mb/s på Bredbandskollen.
Men när jag sätter in Ethernet kabeln in i laptopen för jag plötsligt 240mb/s (med WiFi = 43mb/s), med samma inställningar som den stationära datorn.

Kör från modem > router > dator.
Lägenhet.

Någon som har haft samma problem?

Testat:
- 4G och 3G (alla Mhz)
- Olika Ethernet kablar
- Stängt av routerns och datorns brandväggar + anti-virus program

ASUS H97M-E mATX || 1TB WD Blue 7200rpm 64MB || ADATA 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz XPG || Intel Core i5 4460 3,2 GHz, 6MB || Cooler Master Hyper 212 EVO || ASUS Radeon R9 280 3GB DirectCUII TOP || Fractal Design Integra R2 750W 80+ Bronze || ASUS DVD±RW DRW-24F1ST Black || C.M Silencio 452 Case :: DEVAZZOR IS A RETARDED CHILD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nordpolen
Registrerad
Nov 2003
Skrivet av DEVAZZOR:

Har bytt till ComHem 250mb/s och det kvittar om jag kör WiFI eller Ethernet, får bara 20mb/s på Bredbandskollen.
Men när jag sätter in Ethernet kabeln in i laptopen för jag plötsligt 240mb/s (med WiFi = 43mb/s), med samma inställningar som den stationära datorn.

Kör från modem > router > dator.
Lägenhet.

Någon som har haft samma problem?

Testat:
- 4G och 3G (alla Mhz)
- Olika Ethernet kablar
- Stängt av routerns och datorns brandväggar + anti-virus program

Testat i felsäkert läge? Får du bra speed i felsäkert så beror det eventuellt på nått tillläggsprogram till dina drivare för nätverkskortet/moderkortet. Asus skickar med massa paketprioriteringsprogram som fungerar kass tex.

Dooh!