Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

GA-H97N-WIFI problem

Hej,

Har införskaffat mig ett GA-H97N-WIFI modekort och kör via wifi har ett stort problem:

När jag spelar CS:GO så får jag en förhöjd ping ca varenda 70 sekund, har googlat runt i timmar och installerat om alla drivrutiner till allt på datorn samt formaterat datorn. Pingen går upp från 20-40 till 300-500 vilket gör att det blir fryslagg.

Har INTE möjlighet att koppla in med kabel.

Mvh,

Johan

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

hur ser det ut om du sätter kommandotolken på att skicka ping till tex ping.sunet.se?

ping -t ping.sunet.se

har du samma problem då?

Shoebox PC - Coolermaster Elite 130 - i5 4690K - Corsair H60 v2 - BeQuiet! L8 630W - Sapphire R9 290 Tri-X OC - 16GB CL9 - Gigabyte Z97N+Wifi

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2010
Skrivet av bigcheezy:

Hej,

Har införskaffat mig ett GA-H97N-WIFI modekort och kör via wifi har ett stort problem:

När jag spelar CS:GO så får jag en förhöjd ping ca varenda 70 sekund, har googlat runt i timmar och installerat om alla drivrutiner till allt på datorn samt formaterat datorn. Pingen går upp från 20-40 till 300-500 vilket gör att det blir fryslagg.

Mvh,

Johan

Är ju inte det mest optimala att spela via trådlös uppkoppling

Intel Core i7 6700K 4.0 GHz | be quiet! Pure Rock | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair 16GB DDR4 3000Mhz | XFX 550W Core Edition | MSI Radeon 280x Gaming | Fractal Design Arc Midi R2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av bigcheezy:

Jag tror dig inte. Sluta vara så lat och dra en kabel så ska du få se på stabila svarstider.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Är stark rekommenderat att koppla med kabel om man ska spela.

Varför kan du inte koppla med kabel?

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av bigcheezy:

Hej,

Mvh,

Johan

Antingen är det dålig lina till din router och/eller är det för långt till din router där du sitter?! Är du ensam på din lina där hemma?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud