Permalänk

GA-H97N-WIFI problem

Hej,

Har införskaffat mig ett GA-H97N-WIFI modekort och kör via wifi har ett stort problem:

När jag spelar CS:GO så får jag en förhöjd ping ca varenda 70 sekund, har googlat runt i timmar och installerat om alla drivrutiner till allt på datorn samt formaterat datorn. Pingen går upp från 20-40 till 300-500 vilket gör att det blir fryslagg.

Har INTE möjlighet att koppla in med kabel.

Mvh,

Johan

Permalänk
Medlem

hur ser det ut om du sätter kommandotolken på att skicka ping till tex ping.sunet.se?

ping -t ping.sunet.se

har du samma problem då?

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigcheezy:

Hej,

Har införskaffat mig ett GA-H97N-WIFI modekort och kör via wifi har ett stort problem:

När jag spelar CS:GO så får jag en förhöjd ping ca varenda 70 sekund, har googlat runt i timmar och installerat om alla drivrutiner till allt på datorn samt formaterat datorn. Pingen går upp från 20-40 till 300-500 vilket gör att det blir fryslagg.

Har INTE möjlighet att koppla in med kabel.

Mvh,

Johan

Är ju inte det mest optimala att spela via trådlös uppkoppling

Permalänk
Medlem
Skrivet av bigcheezy:

Har INTE möjlighet att koppla in med kabel.

Jag tror dig inte. Sluta vara så lat och dra en kabel så ska du få se på stabila svarstider.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Är stark rekommenderat att koppla med kabel om man ska spela.

Varför kan du inte koppla med kabel?

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bigcheezy:

Hej,

Har införskaffat mig ett GA-H97N-WIFI modekort och kör via wifi har ett stort problem:

När jag spelar CS:GO så får jag en förhöjd ping ca varenda 70 sekund, har googlat runt i timmar och installerat om alla drivrutiner till allt på datorn samt formaterat datorn. Pingen går upp från 20-40 till 300-500 vilket gör att det blir fryslagg.

Har INTE möjlighet att koppla in med kabel.

Mvh,

Johan

Antingen är det dålig lina till din router och/eller är det för långt till din router där du sitter?! Är du ensam på din lina där hemma?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)