CSGO + Twitch/stream hackar. -Ny cpu?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

CSGO + Twitch/stream hackar. -Ny cpu?

Hej liten snabb enkel fråga egentligen men jag lirar CSGO och tittar ofta på twitch samtidigt men det laggar alltid som tusan när jag lirar då, eller när jag streamar och ska spela. Är det CPU som behöver bytas ut eller vad kan det vara som behöver bli bättre? Sitter på i5 2500K @ 4.7 GHZ, 8 gig RAM , MSI 770 och fiber 100/10,

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elmsta
Registrerad
Dec 2012

din setup räcker, har du tittat till alla olika settings på t.ex. obs etc?
jag kan streama utan lag med min setup och den är dåligare än din.

i7 4960x| asus x79-deluxe| corsair h100i v2| asus strix 390x OC| 16 GIG ram| 700W be quite!| define s.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011

Jag har samma problem med 4690k osv får inte till det med inställningarna har 100mbit up och ner fiber.
Adillboy kan du inte posta dina settings.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av adillboy:

din setup räcker, har du tittat till alla olika settings på t.ex. obs etc?
jag kan streama utan lag med min setup och den är dåligare än din.

Sämre

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
elmsta
Registrerad
Dec 2012

Postar sen när jag kommer hem. Kan inte citera då de är blockat i skolan....

i7 4960x| asus x79-deluxe| corsair h100i v2| asus strix 390x OC| 16 GIG ram| 700W be quite!| define s.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gråbo
Registrerad
Jul 2010

Laggar ni ingame eller är det streamen som laggar/buffrar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008

alla ska streama sina spel. ja tycker synd om de losers som sitter o faktiskt kollar på sån skit, va sägs om att spela själv istället för att kolla på andra spela. måste va sjukt tråkigt.

new main rig---i7 6700k,CM Hyper 212evo@67c load,MSI OCv2 GTX1060 6gb H110-I pro mitx, 2x8gb 2133mhz, 250gb 850 Evo + 500gb apple hdd, FD integra 550w 80+, Fractal Design Nano-S mITX
Main Rig--- 2700k,Scythe Samurai ZZ @ 52c load ASUS GTX970 Black OC edition @ 52c load GA-B75-D3H, 2x4gb xms3 1333mhz, 128gb SSD + 4x500gb lagring, OCZ Modxstream Pro 600watt, In-win Dragon Slayer chassi LaptopLenovo 700, i5 6300hq, 12gb 2133mhz, gtx950m, 128gb m2 + 750gb FullHD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Gtoxed:

alla ska streama sina spel. ja tycker synd om de losers som sitter o faktiskt kollar på sån skit, va sägs om att spela själv istället för att kolla på andra spela. måste va sjukt tråkigt.

Tycker din kommentar var rätt onödig. Men du får tycka vad du vill.

Jag tittar på en hel del streams och framförallt har det varit för att kunna förbättra min egna prestation i spel som LOL och CS GO.
Och ja det har förbättrat min prestation.

Det laggar både i spelet, jag kör med 144hz skärm och känner av direkt när det dippar i frameraten men där är det dock underkontroll. Dock så upplevs streamen som laggig jag får kugghjulet hela tiden trots bra internet och bra router.

Det känns som nått mjukvaru relaterat då jag ser annat folk med inte alls lika bra komponenter eller överklockning som har en helt fantastisk stream.

Jag har sneglat lite på streaming kort till datorn men då får jag gå ner i hz på skärmen och det är något jag helst undviker.