Bredbandet kopplar "ur" underspeltid

Permalänk
Medlem

Bredbandet kopplar "ur" underspeltid

Har upplevt ett problem då internet kopplar ifrån när jag spelar.

Använder skype och spelar t.ex Dota2 eller Arma3.
Plötsligt tappar jag all täckning, skype flippar ner o "söker efter nät" och i spelet fryser allt.

Sökte på bredbandskollen när detta hände fick resultatet 42 mbit mottagna filer men 0.01 mbit skickade filer.
En annan mätning sluta på 50/3 då jag inte hade problem

Har pratat me Comhem 2 ggr nu men ärendet "avslutas" bara för att de inte hittar något fel.

Kan någon hjälpa mig?
detta är ett ny uppstått fel.

Permalänk
Medlem

Senaste mätningen gav 57/11 så jag har jäkligt pendlande värden

Permalänk
Medlem

Säker på att det bara sker då du spelar och kör skype? Symptomet låter som en "returstörning" på comhem-språk men det sker i så fall förhållandevis random. "returstörning" är ett intermetent instrålningsproblem i frekvenserna där ditt modem sänder vilket orsakar död eller låg upload/intermetent uppkoppling. Inget du kan fixa utan ligg i så fall på comhem. Sker det beroende på vad du gör med uppkopplingen/datorerna så kanske du bör testa med routerfunktionen avslagen på ditt modem.

Kör du med kabel eller trådlöst förövrigt? Kör du trådlöst bör du checka att felet ens sker med kabel.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Hittils har det nästan bara varit i det sambandet.
Kör mycket med folk, o jag kör mycket via skype då me folk.

Så nästan alltid i den kombon, men de sker random.
Körde Rome2 i typ 4 timmar me en polare utan uppehåll eller "internetstörning".
Sen lite dota2 o till sist Arma3 där de börja bugga fruktansvärt hela kvällen.
Testat att starta andra spel men de cracha direkt typ... så spellös kväll e la bra lärdom xD

Detta var extremt nu, för när de börja har jag kopplat ur så fort jag startar ett spel typ, kan knappt använda internet.
Men annars kommer det sporadiskt, vissa gånger på dagen, vissa gånger på morgonen, men oftast på kvällen

Permalänk
Medlem

Låter som returstörning. Svårt för comhem att lösa om den är intermetent men det är likt förbaskat deras problem att lösa. Kan ju ta veckor med lite otur. Oftast är man inte ensam om felet i huset/närområdet heller. En returstörning stör hela linan så då antar jag att du har samma fel med kabel och trådlöst?

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Rekordmedlem

Täckning ? Kör du wifi så byt till kabel och testa med det innan du klagar på din operatör som inte har något med wifi att göra.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

kabel kör jag

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av VV00d13:

kabel kör jag

Ok då var täckning ett konstigt ord att använda, tappar du kontakten med routern eller är det problem med din internetanslutning ? Fungerar nätverket på andra enheter när din dator har problem ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Asså har inte varit på några andra enheter bara denna datorn.
Internetanslutningen e problemet, hela internetanslutningen tappas "dör"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av VV00d13:

Asså har inte varit på några andra enheter bara denna datorn.
Internetanslutningen e problemet, hela internetanslutningen tappas "dör"

Andra enheter fungerar alltså normal samtidigt som din dator tappar kontakten? Vad gör de andra enheterna samtidigt som du tappar kontakten, är det mycket trafik via dem så att de tar alla tillgänglig kapacitet ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har andra enheter inkopplade men använder DE INTE.
Har ett xbox jag inte spelat på aslänge.
Så jag har ingen aning om de fungerar eller ej.

Så de är inte igång eller tar någon prestanda alls, eftersom de e avstängda. De har bara varit me datorn

Permalänk
Rekordmedlem

Ok, du kan inte slå på nåt och testa när datorns anslutning stoppar ? Det vore bra att veta var felet uppstår.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.