Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Vad hände just med mitt Hola VPN?

Ingen aning om detta är rätt del av forumet, flytta annars de till rätt ställe bara..

Hursomhelst, har använt Hola VPN sen ett tag och de har fungerat bra. Jag vet att vissa har klagat på att de ibland kommit random popups med reklam, och de har hänt mej nån enstaka gång, men insett att de bara händer under vissa specifika omständigheter (iallafall för mej). SÅ jag har inte riktigt störts av de.

Dock så hände nåt skumt nyss.
Jag sitter o kollar Netflix US som vanligt, och plötsligt så refreshas sidan, och kommer tillbaka där den var och återupptas vid rätt tillfälle i avsnittet, fast med betydligt sämre kvalitet, och en liten chrome-ruta poppar upp och säger nåt som jag nu inte minns helt, men nåt "Hola har tagit över din VPN" eller nåt, ->de kan också ha stått nåt annat<-, minns som sagt inte de så väl.

Hursomhelst, kort därefter så blir de plötsligt fullscreen på avsnittet, och jag har inte gjort nåt.
Och jag får känslan, är detta en attack o nån försöker ta över min dator?

Rent reflexmässigt så stänger jag ner fullscreen o startar om datorn. Vet inte vad man normalt ska göra, men kände spontant att jag borde göra de.
Sen nu efteråt när jag är inne på datorn igen så är mitt Hola VPN inte installerat längre...

Vad i hela friden hände?!

Asus X99-A w/ BIOS 3402 | Intel i7 5820k OC @4.4GHz 1.28V w/ Noctua NH-U14S | 16GB Corsair Vengeance DDR4 OC @2666MHz 12-14-14-28 | Asus Geforce GTX970 STRIX OC | EVGA 750 G2 750W | Samsung 850 Evo 1 TB | Windows 10 64-bit | Be-Quiet Silent Base 800 w/ Silent Wings | 2x Dell U2414H OC @72Hz w/ Display Port

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Ditt virusprogram kanske flaggade hola som virus efter en updatering ?