Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004

Gtx 980 pci-e x8

Hej
Jag har köpt ett nätverkskort som ska sitta i pcie 1x, vilket gör att grafikkortet kommer få x8 bandbredd.

Kommer det skilja mycket gentemot att köra gpun på x16?

CPU 4770k
Mb msi z97 gaming 5

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jkpg
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av makn:

Hej
Jag har köpt ett nätverkskort som ska sitta i pcie 1x, vilket gör att grafikkortet kommer få x8 bandbredd.

CPU 4770k
Mb msi z97 gaming 5

Du kommer inte märka det över huvud taget.

ASUS Maximus VIII Hero | i7 6700K @ stock | ASUS GTX 1080 Strix | 32 GB Corsair Vengeance LPX 2666MHz | Samsung 850 Pro 256GB | Intel 520 240GB SSD | Seagate Barracuda Green 2TB | EVGA Supernova G2 750W | Corsair 400Q |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av makn:

Hej

CPU 4770k
Mb msi z97 gaming 5

Du kan välja att sätta ditt nätverkskort i vilken PCI-e plats som helst som är ledig så du är inte begränsad till den översta, om det är det du menar.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Maj 2007
Skrivet av makn:

Hej

CPU 4770k
Mb msi z97 gaming 5

Sätt nätverkskortet i en PCIe 1x-slot så kommer grafikkortet fortsätta köra i 16x. 1x-slottarna går via chipsetet's platform controller hub.

Inte för att PCIe 3.0 8x borde bli någon flaskhals egentligen, men bara för att!

i7-4790K @ 4.6 GHz | 32GB DDR3 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | Geforce GTX 1080 Ti FE | 2x500GB SSD

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Teddis:

Sätt nätverkskortet i en PCIe 1x-slot så kommer grafikkortet fortsätta köra i 16x. 1x-slottarna går via chipsetet's platform controller hub.

Inte för att PCIe 3.0 8x borde bli någon flaskhals egentligen, men bara för att!

Aha äreså? Var som attans..kanon, visste ej det