Gamingdator + skärm 12000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takrem:

Jag ser att du köpt en asus VG248QE, är du nöjd med den? Ska köpa den eller en BenQ2411Z?

Har BenQen och för fps-spel är den superskön. Dock är färgerna inte särskilt bra och den är direkt dålig för att kolla på film och liknande.

Visa signatur

| i9-10850k | RTX 3080 suprim X | Corsair 7000d | Strix z590-E | 2x LG 27GL850 | RM850x |

Permalänk
Skrivet av Takrem:

Vad menar du estetiskt? Själv har jag mest funderat på Gigabyte Asus och Zotac amp omega.

Enligt inets tekniker var Zotac det kort de fått mest klagomål på vad det gäller coilwhine

Visa signatur

Core i7 4790K @ Stock| ASUS Z97 Maximus VII Ranger |GTX 980 Ti ref| G.Skill Ripjaws Gaming 16GB 2400MHz| EVGA Supernova G2 750W | Fractal Design Define R5 Window |Noctua NH D15 | Crucial MX100 256GB |Samsung 840 EVO SSD 120GB |Seagate Desktop HDD 2TB 7200RPM | Benq XL2420Z | Corsair K70 Brown Switches | Mionix Naos 7000 |

Permalänk
Medlem

Vill du ha det bästa kortet så kör på Gigabytes Gaming kort.
Ångrar att jag själv inte gjorde det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HallonsyltarN:

Har BenQen och för fps-spel är den superskön. Dock är färgerna inte särskilt bra och den är direkt dålig för att kolla på film och liknande.

Tack! Jag tror att färgerna kommer att vara gudomliga i jämförelse med mina 2 nuvarande skärmar. En är på någon dålig gammal laptop som designades 2009 och den andra är någon gammal 4:3 skärm. Det blir nog BenQ'n för mig. Tack!

Skrivet av Hampus666:

Enligt inets tekniker var Zotac det kort de fått mest klagomål på vad det gäller coilwhine

Zotac 970 eller Zotac 970 AMP Omega? Det är väl 2 olika designer?

Skrivet av Irdeto:

Vill du ha det bästa kortet så kör på Gigabytes Gaming kort.
Ångrar att jag själv inte gjorde det.

Vilket kort har du? + och - med det kortet och gigabyte kortet?

Det går bra att citera flera
Permalänk
Medlem

Jag har ett Asus Strix 970.
Inte det att det är dåligt, men jag kör med vattenkylning och vill kräma på lite
Tyvärr verkar det som om en 8 pin inte riktigt räcker strömmässigt, men vi får se när man kan ställa upp volten mer.
Gigabyte kör ju med 1 styck 8 pin samt en 6 pin.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rensad*

Tagit bort meningslöst tjafs, vänligen håll diskussionen på en saklig nivå.

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irdeto:

Jag har ett Asus Strix 970.
Inte det att det är dåligt, men jag kör med vattenkylning och vill kräma på lite
Tyvärr verkar det som om en 8 pin inte riktigt räcker strömmässigt, men vi får se när man kan ställa upp volten mer.
Gigabyte kör ju med 1 styck 8 pin samt en 6 pin.

MSI har också det. Det verkar just nu vara mellan Gigabyte MSI och ASUS.

ASUS:
+ Backplate
+ Semi-passiva fläktar
- Bara 1 8-pin

MSI:
+ 8-pin och 6-pin
+ Semi-passiva fläktar
- Många klagomål på coilwhine
- ingen backplate

Gigabyte:
+ 6-pin och 8-pin
+ Få klagomål på den
+ Backplate
- Längre och har inte kollat om den får plats i datorn jag ska bygga (Har dock inte kollat än, http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2660034&view=l )
- Inga semi-passiva fläktar

Med tanke på dessa så tror jag att det blir en MSI för mig, vad tycker ni om ni bara tänker på det jag skrev ovanför?

Permalänk
Medlem

Vilken av dessa datorerna är bäst?

Jag har kollat runt på en dator i ett tag nu och har bestämt mig för vad jag vill ha, men nu såg jag att man kunde köpa en dator-i-delar med ungefär samma specs. Vilken tycker ni är bäst?
http://www.inet.se/produkt/v100325/dator-i-delar-nvidia-gtx-9...
eller
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2660034&view=l

OBS! Jag ska nog lägga till en Cooler Master 212 evo proccesorfläkt om jag köper inets dator-i-delar.
OBS! Priset är ungefär desamma med tanke på att jag inte vill beställa hårdvaran.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takrem:

MSI har också det. Det verkar just nu vara mellan Gigabyte MSI och ASUS.

ASUS:
+ Backplate
+ Semi-passiva fläktar
- Bara 1 8-pin

MSI:
+ 8-pin och 6-pin
+ Semi-passiva fläktar
- Många klagomål på coilwhine
- ingen backplate

Gigabyte:
+ 6-pin och 8-pin
+ Få klagomål på den
+ Backplate
- Längre och har inte kollat om den får plats i datorn jag ska bygga (Har dock inte kollat än, http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2660034&view=l )
- Inga semi-passiva fläktar

Med tanke på dessa så tror jag att det blir en MSI för mig, vad tycker ni om ni bara tänker på det jag skrev ovanför?

Gällande Gigabyte kortet, detta är hämtat från Fractals sida om chassit:

Graphics cards up to 295mm in length with the top HDD cage installed
With the top cage removed, graphics cards up to 430mm in length may be installed

Det innebär att du måste ta bort översta HDD buren om du skall få in ett Gigabyte kort.

Om du inte skall överklocka till MAX så tror jag inte du behöver bry dig om strömförsörjningen, 1x8 + 1x6 eller endast 1x8.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takrem:

MSI har också det. Det verkar just nu vara mellan Gigabyte MSI och ASUS.

ASUS:
+ Backplate
+ Semi-passiva fläktar
- Bara 1 8-pin

MSI:
+ 8-pin och 6-pin
+ Semi-passiva fläktar
- Många klagomål på coilwhine
- ingen backplate

Gigabyte:
+ 6-pin och 8-pin
+ Få klagomål på den
+ Backplate
- Längre och har inte kollat om den får plats i datorn jag ska bygga (Har dock inte kollat än, http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2660034&view=l )
- Inga semi-passiva fläktar

Med tanke på dessa så tror jag att det blir en MSI för mig, vad tycker ni om ni bara tänker på det jag skrev ovanför?

Körde på samma argument men när jag kollade närmare så visade det sig att gigabyte var för långt, och ASUS backplate hade inte fungerat tillsammans med mitt asus xonar STX precis ovanför. Så mitt enda alternativ var MSI, annars hade jag kört gigabyte. Alla 3 är ändå väldigt bra kort och det är lite personligt vilken man vill ha, estetiskt och ljudnivå är väl det viktiga här då prestandan är densamma på alla korten i princip.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Gällande Gigabyte kortet, detta är hämtat från Fractals sida om chassit:

Graphics cards up to 295mm in length with the top HDD cage installed
With the top cage removed, graphics cards up to 430mm in length may be installed

Det innebär att du måste ta bort översta HDD buren om du skall få in ett Gigabyte kort.

Om du inte skall överklocka till MAX så tror jag inte du behöver bry dig om strömförsörjningen, 1x8 + 1x6 eller endast 1x8.

Då borde gigabyte kortet inte vara något problem iaf. Tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh4d0wfi3nd:

Körde på samma argument men när jag kollade närmare så visade det sig att gigabyte var för långt, och ASUS backplate hade inte fungerat tillsammans med mitt asus xonar STX precis ovanför. Så mitt enda alternativ var MSI, annars hade jag kört gigabyte. Alla 3 är ändå väldigt bra kort och det är lite personligt vilken man vill ha, estetiskt och ljudnivå är väl det viktiga här då prestandan är densamma på alla korten i princip.

Prestandan är väl ungefär desamma, bara det att t.ex. gigabyte kortet har högre fabriköverklockning. Estetiskt så bryr jag mig inte om det överdrivet mycket, så ja, det är för det mesta ljudnivå OCH COILWHINE. Har du haft några problem med ditt MSI? Är du nöjd med ditt köp? Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takrem:

Prestandan är väl ungefär desamma, bara det att t.ex. gigabyte kortet har högre fabriköverklockning. Estetiskt så bryr jag mig inte om det överdrivet mycket, så ja, det är för det mesta ljudnivå OCH COILWHINE. Har du haft några problem med ditt MSI? Är du nöjd med ditt köp? Tack!

Köpte mina två idag så inte fått dem än. :/

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Köpte därför 2 trisslotter oxå,men där tog lyckan slut

Hah! Ja det tro fan, det var verkligen att utmana ödet. Men då fick din lycka blåskärm.:)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Takrem:

Jag har kollat runt på en dator i ett tag nu och har bestämt mig för vad jag vill ha, men nu såg jag att man kunde köpa en dator-i-delar med ungefär samma specs. Vilken tycker ni är bäst?
http://www.inet.se/produkt/v100325/dator-i-delar-nvidia-gtx-9...
eller
http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2660034&view=l

OBS! Jag ska nog lägga till en Cooler Master 212 evo proccesorfläkt om jag köper inets dator-i-delar.
OBS! Priset är ungefär desamma med tanke på att jag inte vill beställa hårdvaran.

Av dom två hade jag tagit den på prisjakt pga ASUS moderkortet och Gigabyte grafikkortet.

Permalänk

Jag hade också valt den på prisjakt. Jag gillar moderkortet och SSD:n bättre.

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem
Skrivet av MacAllan:

Av dom två hade jag tagit den på prisjakt pga ASUS moderkortet och Gigabyte grafikkortet.

Skrivet av Stroemberg:

Jag hade också valt den på prisjakt. Jag gillar moderkortet och SSD:n bättre.

Så ni tycker att jag ska välja gigabyte 970:n över MSI 970 och ASUS Strix 970? Jag har nämligen inte riktigt bestämt mig än.

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade och låsta*

Trådar låsta pga. massiv korspostning med flera konton.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...