Hjälp!Windows startar inte med GPUn?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2014

Hjälp!Windows startar inte med GPUn?

Hej Jag har byggt min egna dator för några månader sedan och bara haft problem så nu vet jag inte längre vad jag ska göra!
som det är just nu så går min dator ingång till windows väldigt sällan. oftast så är det bara svart och jag kommer inte äns in till BIOS. Jag satt med det ett tag utan lycka och sedan tog ut min GPU (Nvidia gtx770) och datorn startade direkt.
Men nu är det så att jag redan lämnat in den på service och dom sa att den fungerade felfritt. dom sa dock att det kan vara mina RAM (Corsair Vengens ) är felet för den står inte med i listan på kompatibla ram minnen för mitt moderkort (MSI Gaming 5) men jag har på XMP inställningen och spänningen och frekvensen är vad som RAM minnet kräver.
UPDATE: Nu när jag suttit lite längre med den så kom jag in på BIOS men när windows ska börja så är det bara svart och SSD tänker inte alls!
det verkar som mitt SSD inte jobbar när jag har i grafikkortet! finns det en lösning på detta?

Vad ska jag göra? Ska jag köpa ett nytt RAM minne, eller är det något annat?.

vad som känns som en långsökt grej är att det funkar när jag inte har några drivrutiner installerade till GPUn. men efter det så funkar det inte.

Tack i för tur!!

Intel Core i5-4690K 3.50GHz, GF GTX770 2GB DDR5 - Gigabyte OC, Corsair XMS3 Vengeance (CMZ8GX3M2A1600C9), MSI gamig 5 motherboard, Fractal Design Integra R2 750 W, Kingston 120 Gb SSD