Inga nätverk med Packard Bell / Win 7

Permalänk

Inga nätverk med Packard Bell / Win 7

Hej gott folk!

Köpte en bärbar dator förra veckan och installerade om till Windows 7 tidigare idag då jag inte gillade Win 8 som följde med i datorn.

Enda problemet nu är att jag inte hittar några nätverk och kommer inte ut på internet! Tittar man på nätverksikonen längst ner till höger i windows så är nätverksikonen markerad med ett rött kryss och trycker jag på den står det:

"Not connected
No connections are available"

Har letat efter drivrutiner för misstänker att det är sådana som saknas men utan framgång :/ Nån idé på vad som kan hjälpa detta problem??
Mycket tacksam för hjälp!

Det är en Packard Bell Easynote LE69kb

MVH

SKRIK i trådrubriken redigerat [mod]
Permalänk
Medlem

Istället för att installera Windows 7 hade du kunnat bara installera classic shell vilket tar två minuter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Rekordmedlem

Du kanske kan gå runt problemet genom att kolla vilken krets som används och ladda drivern från kretstillverkaren i stället, eller så är det kanske så enkelt som att nätverkskortet är avstängt, de flesta laptops har en strömbrytare eelr lknappkombination för det.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Cooling23: Och nu gjorde jag inte det.

mrgaffe: Det är möjligt att nätverkskortet är avstäng, jag har ingen aning alls. Men hur ser jag det isf och vart sätter jag på det igen?

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av McDronjak:

Cooling23: Och nu gjorde jag inte det.

mrgaffe: Det är möjligt att nätverkskortet är avstäng, jag har ingen aning alls. Men hur ser jag det isf och vart sätter jag på det igen?

Det brukar finnas fysiska reglage för det , tex en strömbrytare eller något i stil med "2 tangenter" de flesta laptops brukar ju ha en funktionsknapp som ger kontroll över hårdvara, kolla efter en "FN knapp" och de knappar som har samma färg som den, det brukar stå i manualen hur det manövreras.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du trådlöst? Min flickväns gamla PB laptop hade trådlöst nätverk avstängt som standard och man var tvungen att trycka en knappkombination varje gång man startat den för att sätta på trådlöst.

Jag tycker att det verkar som att du har drivrutiner inne med tanke på att du ser en icon med ett kryss. Känns som att du i alla fall har drivrutiner till trådat nätverk.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Jag testa FN + F3 vilket är en wifi ikon men då öppnar windows en sök sida "Search Results, To begin, type in the search box. Jag hitta ingen "strömbrytare" av något slag heller. Fler tips? Jag blir tokig på det här, att det ska vara så förbannat svårt!!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av McDronjak:

Jag testa FN + F3 vilket är en wifi ikon men då öppnar windows en sök sida "Search Results, To begin, type in the search box. Jag hitta ingen "strömbrytare" av något slag heller. Fler tips? Jag blir tokig på det här, att det ska vara så förbannat svårt!!

F3 öppnar en sökdialog. Funkar din Fn-knapp? Är det kanske så att du behöver någon mjukvara installerad på datorn för att Fn-knapparna ska funka?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Fått igång det! Hittade rätt drivrutiner via den här reviewen

Tack för hjälpen ändå gott folk