Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Kommer det här att fungera ihop?

Jag har bestämt mig för att uppdatera mitt bygge då det har blivit en smula outdated. Jag har nu bestämt mig för vad jag ska ha och undrar finns det något jag borde ändra? Något som inte kommer passa osv. osv.

Delar som ska införskaffas:

Processor: Intel core I7 4790K

Moderkort: MSI Gaming 5

CPU-kylare: Be quiet Dark Rock pro 3

Delar det ska passa med:

Chassi: Thermaltake v71

PSU: Corsair RM 850

Frågan är kommer min kylare processor och mitt moderkort att passa in i mitt chassi?
Självklart har jag redan googlat lite och det verkar fungera ihop, men jag vill inte gråta blod om något inte skulle passa.

Jag är för dum för att skriva något inspirerande här.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Lajanz:

Jag har bestämt mig för att uppdatera mitt bygge då det har blivit en smula outdated. Jag har nu bestämt mig för vad jag ska ha och undrar finns det något jag borde ändra? Något som inte kommer passa osv. osv.

Delar som ska införskaffas:

Processor: Intel core I7 4790K

Moderkort: MSI Gaming 5

CPU-kylare: Be quiet Dark Rock pro 3

Delar det ska passa med:

Chassi: Thermaltake v71

PSU: Corsair RM 850

Frågan är kommer min kylare processor och mitt moderkort att passa in i mitt chassi?
Självklart har jag redan googlat lite och det verkar fungera ihop, men jag vill inte gråta blod om något inte skulle passa.

Det enda som skulle bli problem är ev kylarens höjd. De delar du har är ju ATX-standard så det är inget annat som borde knasa.

CPU cooler height limitation: 185mm

Är BQ Dark Rock Pro 3 högre så är det "no go".

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av Jalle64:

Det enda som skulle bli problem är ev kylarens höjd. De delar du har är ju ATX-standard så det är inget annat som borde knasa.

CPU cooler height limitation: 185mm

Är BQ Dark Rock Pro 3 högre så är det "no go".

Ok, tack då kör jag på det här. Dark rock pro 3 passar. Har för mig att den är 163mm, åtminstone inte över 185mm

Skickades från m.sweclockers.com

Jag är för dum för att skriva något inspirerande här.