Erfarenheter MSI GTX 980 Gaming kort, feedback önskas.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jun 2012

Erfarenheter MSI GTX 980 Gaming kort, feedback önskas.

Hej
Lurar på ett 980 kort, och har läst en del ( av det som ännu finns ) utvärderingar / tester på 980 kortet.
Man kan nog säga att generellt verkar omdömen vara att kortet "äger", dock med 970 som klart mer prisvärt.

För mig verkar MSI gtx 980 Gaming vara mest optimalt map prestanda / ljudnivåer / kylning etc. Priset är kanske undantaget
Min burk är också lämplig för detta kort gällande CPU,Minne,Mobo,PSU etc ( ifall någon undrar )

Min fråga nu är till er som redan sitter på just detta kort, vad är era intryck / erfarenheter såhär långt?
Dela gärna med er, bra som dåligt !

Tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Sep 2006
Skrivet av EsoxLucius:

Hej
Lurar på ett 980 kort, och har läst en del ( av det som ännu finns ) utvärderingar / tester på 980 kortet.
Man kan nog säga att generellt verkar omdömen vara att kortet "äger", dock med 970 som klart mer prisvärt.

För mig verkar MSI gtx 980 Gaming vara mest optimalt map prestanda / ljudnivåer / kylning etc. Priset är kanske undantaget
Min burk är också lämplig för detta kort gällande CPU,Minne,Mobo,PSU etc ( ifall någon undrar )

Min fråga nu är till er som redan sitter på just detta kort, vad är era intryck / erfarenheter såhär långt?
Dela gärna med er, bra som dåligt !

Tack

Diskuteras en hel del vad gäller kylarna etc i denna tråden.

Mvh

Vänligen citera inlägget för ett snabbt svar!

MB: Asus P8P67 Pro Rev B3 CPU: Intel i7 2600K @ 4.6Ghz GFX: TwinFrozr 4GB GTX 770

Minne: 2x4GB Corsair Vengeance Display: Dell U2713HM@2560x1440p/90Hz

Mus: Logitech G500s Tngntbord: Qpad MK-85 PRO Headset: Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av Puvve:

Diskuteras en hel del vad gäller kylarna etc i denna tråden.

Mvh

Förvisso finns en del info gällande kylare etc, men en hel del annat oxå.
Denna fråga / tråd tänkte jag var riktad speciellt mot ägare av MSI GTX 980 Gaming kort

Anyone?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2005

Av det lilla jag hunnit testa ännu är jag mkt nöjd. i princip ljudlöst, presterar ofantligt bra. jag har inte själv hittat nåt hur just msi kortet står sig klockningsmässigt. men det ser lovande ut på den punkten också.

ASUS Z170-A |6600k @ 4.7 GHz | Corsair 16gb 2133MHz
MSI GTX 980 Gaming |Corsair H100 | Corsair HX 750W | Samsung SSD EVO 840 500GB | Haf 922 | Logitech G15 Keyboard | Sennheiser PC 350|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHLM
Registrerad
Jun 2012
Skrivet av swedda:

Av det lilla jag hunnit testa ännu är jag mkt nöjd. i princip ljudlöst, presterar ofantligt bra. jag har inte själv hittat nåt hur just msi kortet står sig klockningsmässigt. men det ser lovande ut på den punkten också.

Kan numera själv uttala mig i frågan, dock är mitt Gaming kort sprojlans - men funkar utmärkt och som sagt fläktarna går ju bara när det behövs, och när dom går och ökar till ca 50% ( då är kortet 60-65 grader varmt ) så låter dom ändå väldigt lite Kortet i sig inkl lådan ser nästan lite anspråkslösa ut vilket e rätt coolt. Så mycket power ur detta relativt nätta kort

OC och så får bli framöver, installerade MSI Gaming app med förvalda lägen för OC samt MSi afterburner, verkar oxå lira som det skall.

Förresten i MSI afterburner, kan man ställa om värdena hur man vill och testa - alltså staplarna i botten utan att riskera att förstöra kortet?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2004

Nu har jag visserligen MSI GTX 970 men måste säga att kortet är i princip ljudlöst även i load. Sen är det riktigt snyggt tycker jag och överklockar som en gud.

[Intel 6700K @ 4500MHz]--[MSI Core Frozr L]--[MSI Z170 Gaming M5]--[Corsair 16GB 2666MHz DDR4]--[MSI 1080Ti Gaming X @ 2038/12006MHz]--[EVGA Supernova G2 850W]--[Fractal Design Define S]--[Windows 10 x64]--[Acer XB270HU]--[Corsair Strafe RGB MX Silent]--[Mionix Naos 7000]--[HyperX Cloud II]--[Creative Gigaworks T20]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Westeros, Sverige
Registrerad
Nov 2007

Har ett gtx 980 med ref. kylaren. Funkar bra på min dell u2711 (klassikern!) 2560x1440. Klockar inte kortet för att jag är för feg.

Lekmaskinen || Surfplattan || Fabbeluren