Permalänk
Inaktiv

min router blockar netcarshow

Min Asus RT-N66 router med DD-WRT blockar netcarshow.com av någon anledning och jag kan inte komma på varför.

Microsoft Network Monitor säger inte mycket förutom att det körs en massa SyncReTransmit hela tiden.

Utan routern direkt in i uttaget fungerar det men inte genom routern.

Vad är fel?

Permalänk
Medlem

Görs korrekta namnuppslag? Har du provat med annan DNS? Är det skillnad från dator till dator, webbläsare etc?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem

Använder du OpenDNS eller GoogleDNS?

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurk:

Görs korrekta namnuppslag? Har du provat med annan DNS? Är det skillnad från dator till dator, webbläsare etc?

Skrivet av JenzA:

Använder du OpenDNS eller GoogleDNS?

Jag har prövat med standard DNS:en och Googles DNS:er. Min ISP är Tyfon. Först trodde jag det var de som blockade sidan men det är tydligen routern som hindrar mig att at komma åt sidan då sidan fungerar utmärkt om jag stoppar ethernet-kabeln direkt in i fiberuttaget. Samma sak upplevs med alla webbläsare. Försökte även komma åt sidan via mobilen via wlan och det fungerade inte heller.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon114264:

Jag har prövat med standard DNS:en och Googles DNS:er. Min ISP är Tyfon. Först trodde jag det var de som blockade sidan men det är tydligen routern som hindrar mig att at komma åt sidan då sidan fungerar utmärkt om jag stoppar ethernet-kabeln direkt in i fiberuttaget. Samma sak upplevs med alla webbläsare. Försökte även komma åt sidan via mobilen via wlan och det fungerade inte heller.

Fungerar det via en proxy, typ http://kproxy.com/ ?

Permalänk
Medlem

Har du då satt DNS:erna i routern eller på klienten?
Görs själva namnuppslaget eller inte?

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av El_Raspberry:

Fungerar det via en proxy, typ http://kproxy.com/ ?

Tack ska kolla!

Skrivet av Gurk:

Har du då satt DNS:erna i routern eller på klienten?
Görs själva namnuppslaget eller inte?

Har satt dem i routern. Klienten syftar du på datorn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Tack ska kolla!

Har satt dem i routern. Klienten syftar du på datorn?

Ja, det menar jag. Testa att även byta på din dator.

Sedan är det ju intressant om du kunde bemöda dig om att kolla så namnuppslaget verkligen görs.
cmd -> ping netcarshow.com

Om namnuppslaget görs får du:
Pinging netcarshow.com [208.100.28.123] with 32 bytes of data:
Request timed out.
(då servern inte svarar på ping, men man ser iaf om det görs en översättning)

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gurk:

Ja, det menar jag. Testa att även byta på din dator.

Sedan är det ju intressant om du kunde bemöda dig om att kolla så namnuppslaget verkligen görs.
cmd -> ping netcarshow.com

Om namnuppslaget görs får du:
Pinging netcarshow.com [208.100.28.123] with 32 bytes of data:
Request timed out.
(då servern inte svarar på ping, men man ser iaf om det görs en översättning)

Får samma resultat när jag pingar sidan.Den gör en översättning men får Request timed out på alla fyra försök.

Ska jag sätta att sätta Googles DNS på min dator menar du?

Permalänk
Medlem

Det betyder att DNS fungerar klockrent.
Då är det snarare en regel som blockerar, dubbelkolla. Parental control

Visa signatur

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T