Permalänk
Medlem

Comhem-modem, Göteborg

Mitt modem har gått sönder och efter några rundor och missvisande SMS och meddelanden från Comhem har de bestämt sig för att skicka ett nytt. Jag har rätt stora behov av en snabb och stabil uppkoppling och att vänta tills på onsdag nästa vecka tills nya modemet kommer är inget alternativ...

Går det, teoretiskt, att köpa ett modem från Webhallen eller liknande i Göteborg och sedan lämna tillbaka innan den rätten går ut?

Alternativt, finns det någon i Göteborgsområdet som har ett extra modem det går att låna av i utbyte mot en pizza eller likvärdigt? :/

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns några affärer som säljer comhem-modem utan abonnemang tyvärr, och när du köper i butik finns ingen ångerrät på abonnemangen.

Enda chansen skulle vara ett begagnat comhem-modem, om det inte bara är strömadaptern som är trasig. Är modemet helt svart och adaptern kall? Det hände för mig för nått år sedan men jag köpte bara en ny adapter på kjell och co.

Permalänk
Medlem

Det står och försöker koppla upp, så tyvärr är det bara inte adaptern.

Lite kul att jag idag läste om hur Comhem tappar kunder p.g.a. dålig kundservice. De skickar alltså ersättningsmodemen med Schenker med 3-5 arbetsdagar i leveranstid utan någon form av kompensation.

Nu låter jag kanske gnällig, men det är lätt att tröttna på dem.

Permalänk
Medlem

Varför skulle du inte få kompensation? Det fick jag för mitt problem, det uppgick ju dock inte till samma summa som jag spenderade på adaptern iofs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saeros:

Mitt modem har gått sönder och efter några rundor och missvisande SMS och meddelanden från Comhem har de bestämt sig för att skicka ett nytt. Jag har rätt stora behov av en snabb och stabil uppkoppling och att vänta tills på onsdag nästa vecka tills nya modemet kommer är inget alternativ...

Går det, teoretiskt, att köpa ett modem från Webhallen eller liknande i Göteborg och sedan lämna tillbaka innan den rätten går ut?

Alternativt, finns det någon i Göteborgsområdet som har ett extra modem det går att låna av i utbyte mot en pizza eller likvärdigt? :/

Om det är framtidens bredband nätet med mediaboxar som gäller så kan du ansluta dig direkt till bredbandsutaget utan modem

För övrigt så övergav man också com hem första dagen bindningstiden gick ut kör med bahnhof nu och får ut ~96Mbit/s mot de 70 com hem levererade, det rolig är att det är exakt samma nät... Com hems support är inte heller på top, lyckades iaf. få ut 200kr avdrag på en räkning efter att det var kaos under drygt 2 veckor

Visa signatur

AMD R9 280x @1100/1600Mhz | i5 2500k @4Ghz | 120GB intel 330-series SSD | 8GB 1600mhz RAM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zormac:

Varför skulle du inte få kompensation? Det fick jag för mitt problem, det uppgick ju dock inte till samma summa som jag spenderade på adaptern iofs.

Jag får kolla upp detta. Jag tycker också det är mer än rimligt...

Skrivet av sten1930:

Om det är framtidens bredband nätet med mediaboxar som gäller så kan du ansluta dig direkt till bredbandsutaget utan modem

Tyvärr inte, inte dragits in i vårt hus än.