Hur länge sparar telia min gammla ip?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Dec 2009

Hur länge sparar telia min gammla ip?

Bytte ip idag för att jag fick ett upphovsrätt strul med min youtube kanal så mitt gammla ip blockades.
Men iaf till min fråga, Vad jag förstått kommer min gammla ip adress sparas i 6 månader hos telia och sen raderas så att det inte går att se att jag haft just den ip adressen? Och varför ligger direktivet på just 6 månader?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014

Det är 6 månader för det står i lagen som skapades. Sedan så är det nog Karlstads stadsnät som loggar dina IP uppgifter om du har fiber, om du inte på nåt sätt har telia direkt, jag vet att telia har en övervaknings central i karlstad. Sedan så kan loggar sparas längre det beror vilken policy som företagen har egentligen.

Sedan så tvivlar jag på att det spelar någon roll eftersom Youtub hanterade upphovsrätts strulet med att antagligen blockera dig eller ta bort din video som lades upp.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
karlstad
Registrerad
Dec 2009

aha okej, Nej har inte fibernätet för bor en bit utanför. Telia skulle brygga modemet/routern men det funka inte pga av att det var nått fel i den så dom skulle skicka en ny. Då kommer ip numret ändras ändå va?