Internet lägger av när jag laddar ner snabbt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
piteå
Registrerad
Jul 2009

Internet lägger av när jag laddar ner snabbt

Hej!
Mitt internet lägger av när jag laddar ner i högre hastighet än ca 2mb/s på utorrent. Väldigt konstigt, bara när jag kör via routern. Trådlöst eller trådat spelar ingen roll, men inte om jag kopplar direkt i bredbandsuttaget i väggen. Har en Asus RT-N56U.

tack på förhand

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2006

Finns det någon nyare firmware till routern?
Om du kopierar mellan två enheter i ditt nätverk, fungerar det då? Vilken hastighet kommer du upp i?

Dator: https://www.inet.se/kundvagn/bild/9823049/
Server: 2x HP ProLiant Microserver Gen8, 16GB/st, ESXi 6.0
NAS: Synology DS413 4st 3TB | QNAP TS-879 Pro 8st 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
piteå
Registrerad
Jul 2009

har inte provat att dela via nätverk, bara en dator som är på det.. Har nyaste firmware, har varit så redan från början då den var ouppdaterad även. Finns det nån inställning som bryter då den får för mycket data genom sig eller? Hade klagat på bredbandsleverantören eller mitt nätverkskort om det gick men nu funkar det ju alltid om man tar kabel direkt från väggen.. har även väldiga problem att hitta min chromecast om den stått igång länge, hittar den alltid om jag startar om routern dock inte om jag har den i vardagsrummet.. redan köpt en ny sån här router och kändes tråkigt att behöva göra det igen

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Vad lägger av ? Stoppar nerladdningen också eller stoppas surfande pga att anslutningen inte är snabb nog ?

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008

Jag har RT-AC56U och upplever samma sak. Vanlig surf går bra men så fort den belastas en lite längre stund så tappar den internet.
Ibland räcker det med att man buffrar ett längre youtubeklipp i 1080p så går den ner. Jag har även senaste firmwaren.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2009

Tur att jag läste denna tråd, jag som precis tänkte lägga en beställning på denna router

Intel I5 2500K @ 4.4 Ghz Hyper 212 Evo | 8 Gb ram 1600 Mhz | SSD: Samsung 850 Evo 500 Gb, OCZ Agility 3 60 Gb | Asus GTX 980 Strix

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2008
Skrivet av mrqaffe:

Vad lägger av ? Stoppar nerladdningen också eller stoppas surfande pga att anslutningen inte är snabb nog ?

Nu när jag satt med bärbara datorn och kollade på ett youtubeklipp så märkte jag först att den slutade buffra, försökte sedan snabbt gå in på routern och då tappade jag IP adressen. Så det verkar som att routern startar om.

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

Prova att minska antalet anslutningar i torrentklienten till typ 20st och prova om det påverkar.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
piteå
Registrerad
Jul 2009

anslutningen avbryts!
hur minskar jag antal klienter?
funkar som sagt om jag låser max hastigheten till strax över 1 mb/s när jag tankar. Spela osv har jag aldrig haft det problemet med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Scania-Earth-Milky way
Registrerad
Nov 2001
Skrivet av megadannel:

anslutningen avbryts!
hur minskar jag antal klienter?
funkar som sagt om jag låser max hastigheten till strax över 1 mb/s när jag tankar. Spela osv har jag aldrig haft det problemet med

Inställningar > Bandbredd.

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara