Internet lägger av när jag laddar ner snabbt

Permalänk

Internet lägger av när jag laddar ner snabbt

Hej!
Mitt internet lägger av när jag laddar ner i högre hastighet än ca 2mb/s på utorrent. Väldigt konstigt, bara när jag kör via routern. Trådlöst eller trådat spelar ingen roll, men inte om jag kopplar direkt i bredbandsuttaget i väggen. Har en Asus RT-N56U.

tack på förhand

Permalänk
Medlem

Finns det någon nyare firmware till routern?
Om du kopierar mellan två enheter i ditt nätverk, fungerar det då? Vilken hastighet kommer du upp i?

Permalänk

har inte provat att dela via nätverk, bara en dator som är på det.. Har nyaste firmware, har varit så redan från början då den var ouppdaterad även. Finns det nån inställning som bryter då den får för mycket data genom sig eller? Hade klagat på bredbandsleverantören eller mitt nätverkskort om det gick men nu funkar det ju alltid om man tar kabel direkt från väggen.. har även väldiga problem att hitta min chromecast om den stått igång länge, hittar den alltid om jag startar om routern dock inte om jag har den i vardagsrummet.. redan köpt en ny sån här router och kändes tråkigt att behöva göra det igen

Permalänk
Rekordmedlem

Vad lägger av ? Stoppar nerladdningen också eller stoppas surfande pga att anslutningen inte är snabb nog ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har RT-AC56U och upplever samma sak. Vanlig surf går bra men så fort den belastas en lite längre stund så tappar den internet.
Ibland räcker det med att man buffrar ett längre youtubeklipp i 1080p så går den ner. Jag har även senaste firmwaren.

Permalänk

Tur att jag läste denna tråd, jag som precis tänkte lägga en beställning på denna router

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Vad lägger av ? Stoppar nerladdningen också eller stoppas surfande pga att anslutningen inte är snabb nog ?

Nu när jag satt med bärbara datorn och kollade på ett youtubeklipp så märkte jag först att den slutade buffra, försökte sedan snabbt gå in på routern och då tappade jag IP adressen. Så det verkar som att routern startar om.

Permalänk
Rekordmedlem

Prova att minska antalet anslutningar i torrentklienten till typ 20st och prova om det påverkar.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

anslutningen avbryts!
hur minskar jag antal klienter?
funkar som sagt om jag låser max hastigheten till strax över 1 mb/s när jag tankar. Spela osv har jag aldrig haft det problemet med

Permalänk
Medlem
Skrivet av megadannel:

anslutningen avbryts!
hur minskar jag antal klienter?
funkar som sagt om jag låser max hastigheten till strax över 1 mb/s när jag tankar. Spela osv har jag aldrig haft det problemet med

Inställningar > Bandbredd.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara