Permalänk

Nätverks problem

Hej! Jag köpte nyligen en ny dator och har lite problem med det trådlösa nätverket. Jag har begrännsat mobilt bredband från 3. En HUAWEI LTE CPE E5172 router. Problemet är att nätverket kopplas ifån väldigt ofta men bara för någon sekund. Först så trodde ja att någon annan enhet hade samma IP adress, så ja testa att ändra, men de funkade inte. Jag vet ej om problemet har något med datorn att göra eller nätverket.
Tyckter det är väldigt iriterande att DC:a nästan 1 gång var 5:e min. Är tacksam för svar.

Permalänk
Medlem

Har jag förstått det rätt, du har kopplat in mobilt bredband usb stickan in i en router?
Ifall du har gjort det, pröva att köra usb stickan direkt in i datorn och se ifall det händer samma sak.

Permalänk

Nej jag har ingen usb sticka, utan ett sim kort i routern. Sånt sim kort som man oftast har i mobilen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikplays1:

Nej jag har ingen usb sticka, utan ett sim kort i routern. Sånt sim kort som man oftast har i mobilen.

Jaha, men du fick inte en usb sticka med när du köpte det ifrån 3?

Permalänk

Nej, det jag har är som ett abonnemang med 40 GB Surf per månad. Och som kortet sitter i en router.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erikplays1:

Nej, det jag har är som ett abonnemang med 40 GB Surf per månad. Och som kortet sitter i en router.

Jaha, förlåt. Har inte använt mobilt bredband på riktigt länge.
Men har du rint till 3 och frågat dom? Kanske är nån störning i routern eller nått fel på sim kortet.

Permalänk

Jag har ringt och det är inget fel på routern eller kortet enligt dom. Men har testat lite saker och märkt att det förekommer mest när jag har igång vissa spel som t.ex League Of Legends eller CS:GO.

Permalänk
Medlem

Kör du med trådlöst mellan dig och routern?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Avstängd

HUAWEI E5172 är en usel router som är ökänd för att koppla ner wifi och för en massa andra brister, kolla exempelvis betygen på prisjakt.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1833220

Kolla med 3 om du kan få något annat tycker jag...