Fractal Design Integra M 550 W

Permalänk
Melding Plague

Fractal Design Integra M 550 W

Svenska Fractal Design tar sikte på entusiaster på budget med nya Integra M, som bland annat ger 80 Plus Bronze och modulära kablar till en attraktiv prislapp. SweClockers testlabb undersöker.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Vad billiga dom är

699kr för 750 watt

550 watt kostar 549kr

Men då är frågan om dessa nätdelar är bättre än XFX Core Edition 550watt?

Permalänk
Entusiast

Bra med ännu fler modulära nätaggregat i prisklassen!
Man undrar ju precis som med CX x00M-aggen om det är för bra för att vara sant men jag har byggt 2 datorer med CX 500M för ett år sedan och de har i alla fall tuffat på hittills utan oljud eller konstigheter men det är ju det som är det kluriga med budget-agg, hur länge de faktiskt håller.

Citat:

Vad billiga dom är

699kr för 750 watt

550 watt kostar 549kr

Men då är frågan om dessa nätdelar är bättre än XFX Core Edition 550watt?

Inte rent tekniskt men som sagt så är det ju oklart hur viktigt det faktiskt är.

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bazisten:

Vad billiga dom är

699kr för 750 watt

550 watt kostar 549kr

Men då är frågan om dessa nätdelar är bättre än XFX Core Edition 550watt?

XFX Core Edition är klart bättre, med Seasonic-plattform och Japanska kondensatorer. Däremot är dessa modulära.

Permalänk
Medlem

Lite meh på kondingarna men i alla fall trevligare än CXM. Tycker dock fortfarande bäst om XFX Core-serien.
Corsair CXM<FD Integra M<XFX Core

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Inofficiell ambassadör

Trevligt! Ingenting jag hade stoppat in i min burk kanske - men helt klart ett bra budgetalternativ till en lite billigare speldator eller liknande.

Visa signatur

Mobo Aorus B550 Pro V2 CPU Ryzen 5600X RAM Corsair Vengance 16GB @ 36000 MHZ
GPU MSI GTX 1080 ti Gaming X Skärm Acer X34A

Permalänk
Entusiast
Skrivet av LemonIllusion:

Lite meh på kondingarna men i alla fall trevligare än CXM. Tycker dock fortfarande bäst om XFX Core-serien.
Corsair CXM<FD Integra M<XFX Core

Kan du förklara varför? För enligt många här verkar ju japanska kondensatorer vara det bästa av det bästa och CXM har ju faktiskt det på primäraidan enligt Swecs gamla recension medan Fractals är Taiwanesiskt rakt igenom.

En rangordning av kondensatorer hade inte varit fel

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈

Permalänk
Medlem

85 c teapo nja tänker inte rekommendera det agget

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Kan du förklara varför? För enligt många här verkar ju japanska kondensatorer vara det bästa av det bästa och CXM har ju faktiskt det på primäraidan enligt Swecs gamla recension medan Fractals är Taiwanesiskt rakt igenom.

En rangordning av kondensatorer hade inte varit fel

teapo är under japanska med 85 c är lite snålt hade hellre sett en 85 japansk på primären där det är viktigast sen 105 c teapo på sekundären.

Finns bättre agg att köpa

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

teapo är under japanska med 85 c är lite snålt hade hellre sett en 85 japansk på primären där det är viktigast sen 105 c teapo på sekundären.

Finns bättre agg att köpa

Det är väll klart det finns bättre att köpa, om man är villig att betala mer. Jag sätter ihop ett litet billigare system åt en kompis. 2 diskar, en 4690K och sen ev ett grafikkort när han får tid att spela igen. Modulärt hade varit sjukt trevligt för det lilla chassiet han skall köpa och därför tyckte detta lät sjukt intressant, men finns det annat, bättre i den här prisklassen kanske?

Permalänk
Medlem

En nackdel är väl att den inte stödjer SLI/Crossfire? Den har ju bara 2st 6+2 pin. Jag menar, 550w räcker gott o väl till tex gtx 970 i SLI.
Enligt Guru3D drar deras testsystem med GTX 970 SLI 326w.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

XFX Core Edition är klart bättre, med Seasonic-plattform och Japanska kondensatorer. Däremot är dessa modulära.

XFX aggen har dock en svajig 12v lina men om fractal aggen är bra långtidsmässigt så är de med och slåss med xfx

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av Serzarian:

Kan du förklara varför? För enligt många här verkar ju japanska kondensatorer vara det bästa av det bästa och CXM har ju faktiskt det på primäraidan enligt Swecs gamla recension medan Fractals är Taiwanesiskt rakt igenom.

En rangordning av kondensatorer hade inte varit fel

Det är sekundärsidan som är viktigast att ha bra kondingar på, och där har CXM CapXon. Dessutom har CXM en CWT-plattform. Corsair brukar vara bra på att få Channel Well att göra sitt absolut värsta.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Det är sekundärsidan som är viktigast att ha bra kondingar på, och där har CXM CapXon. Dessutom har CXM en CWT-plattform. Corsair brukar vara bra på att få Channel Well att göra sitt absolut värsta.

corsair cx serie har fått byta ut capxon på primären för att många dog av det å satte japanskt.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naxos:

En nackdel är väl att den inte stödjer SLI/Crossfire? Den har ju bara 2st 6+2 pin. Jag menar, 550w räcker gott o väl till tex gtx 970 i SLI.
Enligt Guru3D drar deras testsystem med GTX 970 SLI 326w.

Skulle tro att om kör SLI eller Crossfire köper man nog en vassare nätdel, och säkerligen dyrare också än det här.
Som bruksdatoragg fungerar det säkert helt ok, som Jonas test visade.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Det är väll klart det finns bättre att köpa, om man är villig att betala mer. Jag sätter ihop ett litet billigare system åt en kompis. 2 diskar, en 4690K och sen ev ett grafikkort när han får tid att spela igen. Modulärt hade varit sjukt trevligt för det lilla chassiet han skall köpa och därför tyckte detta lät sjukt intressant, men finns det annat, bättre i den här prisklassen kanske?

Det är väll ett okey agg men eftersom jag är som jag är så hade jag köpt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1368720 om jag nu skulle bygga burken själv.

Köper inget anant än japanska 105 c kondensatorer och gärna en seasonic plattform eller något annat beprövat mitt nätagg har rullat nästan 24/7 under 6 år nu funkar klockrent

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Skrivet av pompa_kumla:

Det är väll ett okey agg men eftersom jag är som jag är så hade jag köpt http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1368720 om jag nu skulle bygga burken själv.

Köper inget anant än japanska 105 c kondensatorer och gärna en seasonic plattform eller något annat beprövat mitt nätagg har rullat nästan 24/7 under 6 år nu funkar klockrent

XFX ProSeries 650W eller mer kommer jag köpa om jag kommer byta ut min XFX Core Edition 550watt som jag har idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazisten:

XFX ProSeries 650W eller mer kommer jag köpa om jag kommer byta ut min XFX Core Edition 550watt som jag har idag

oki alla xfx är bra än så länge iallfall :)=

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Skrivet av Bazisten:

Vad billiga dom är

699kr för 750 watt

550 watt kostar 549kr

Men då är frågan om dessa nätdelar är bättre än XFX Core Edition 550watt?

XFX är långt bättre för dom kör 105c kodningar rakt över. Den håller längre och tål högre temp, dock håller man låg temp i agget håller det ännu längre än vad detta och CX någonsin hade gjort.

Skrivet av Sisyfos:

Bra med ännu fler modulära nätaggregat i prisklassen!
Man undrar ju precis som med CX x00M-aggen om det är för bra för att vara sant men jag har byggt 2 datorer med CX 500M för ett år sedan och de har i alla fall tuffat på hittills utan oljud eller konstigheter men det är ju det som är det kluriga med budget-agg, hur länge de faktiskt håller.

Inte rent tekniskt men som sagt så är det ju oklart hur viktigt det faktiskt är.

CX speciellt CXM är det värsta som corsair kokat ihop med CWT. Kör dom sämsta kodningarna där man ska ha bättre (annars kan delar för flera tussen gå sönder). Sen har flera CXM gått sönder eller förstört HDD. bara googla.

Skrivet av Serzarian:

Kan du förklara varför? För enligt många här verkar ju japanska kondensatorer vara det bästa av det bästa och CXM har ju faktiskt det på primäraidan enligt Swecs gamla recension medan Fractals är Taiwanesiskt rakt igenom.

En rangordning av kondensatorer hade inte varit fel

Ja men inte på sekundärsidan mot dina delar. Så den kan stå att mata på felaktiga spänning/rippel utan agget går sönder utan dina dyra delar i stället. Gäller CXM då (gamla CX var dåliga rakt igenom). Har redan förstört för folk att köra CX aggen. så efter dessa år och på läsning om agg kan jag inte rekommendera ett dåligt agg med samvetet i behåll.

Skrivet av pompa_kumla:

teapo är under japanska med 85 c är lite snålt hade hellre sett en 85 japansk på primären där det är viktigast sen 105 c teapo på sekundären.

Finns bättre agg att köpa

Tvärt om är bättre, sekundärsidan=dina delar. antar du mena det

Skrivet av cheben:

Det är väll klart det finns bättre att köpa, om man är villig att betala mer. Jag sätter ihop ett litet billigare system åt en kompis. 2 diskar, en 4690K och sen ev ett grafikkort när han får tid att spela igen. Modulärt hade varit sjukt trevligt för det lilla chassiet han skall köpa och därför tyckte detta lät sjukt intressant, men finns det annat, bättre i den här prisklassen kanske?

CX och övriga budget serier bör man undvika. blivit rätt vis efter alla år av läsning av aggets påverkan och uppbyggnad. Sett många trådar bara här där CXM börjat strula rätt fort (allt ifrån en månad till ett år). Även förstört HDD´S.

Skrivet av infigo:

XFX aggen har dock en svajig 12v lina men om fractal aggen är bra långtidsmässigt så är de med och slåss med xfx

XFX har bara aningen svajig lina på 450 och på 550 är det nästan helt borta och på 650 sår finns inget sådant tecken. Nya TS har DC till DC dock inget test på om det ska fixa linan, men är inget farligt svaj. är ju från seasonic så ska inte vara skräp i alla fall.

kör dom 85c så har dom teoretiskt kortare tid att leva. XFX kör 105c rakt genom och kör man med agget i botten av lådan och får in 20c luft ca så håller det längre än FD agget kan drömma om vet att seasonic agg/oem agg ska klara mellan 45/50 grader , medans budget klarar under 40 grader.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Det är väll klart det finns bättre att köpa, om man är villig att betala mer. Jag sätter ihop ett litet billigare system åt en kompis. 2 diskar, en 4690K och sen ev ett grafikkort när han får tid att spela igen. Modulärt hade varit sjukt trevligt för det lilla chassiet han skall köpa och därför tyckte detta lät sjukt intressant, men finns det annat, bättre i den här prisklassen kanske?

Ärligt talat, så tror jag inte att det finns bättre i den här prisklassen.

Det är väldigt mycket nättagg för pengarna.

För din kompis & dig så är detta en ända stor jackpott.

Swecklockers gör inga skittester och det räcker med att titta på:

Fördelar:

Bra spänningsreglering
Lågt rippel
Bra verkningsgrad
Modulära kablar
Tyst under lägre belastning
Priset

Nackdelar:

Inga nämnvärda

Så det är bara att köra

För 550 kronor är det lite som: Ta mina pengar och håll käften.

Och för att dryga ut än mer, till alla andra som läser.

Så har jag själv gjort misstaget att bygga en speldator för många tusenlappar, och snålat in på ett billigare noname nättagg för många år sen.

Och då gick strömmen i hela huset när den väl gick på knäna (Läs: eller rättare sagt skjutit av den knäna)

Så visst är det viktigt med ett bra nättagg, och jag är väldigt säker på att Fractal Design Integra M 550 W levererar som det skall.

Annars hade det inte fått:

Fractal Design Integra M 550 W
är ett utmärkt nätaggregat i
prisklassen, med både stabil
spänningsleverans och
modulära kablar.

Här på Swec.

Och sist men inte minst.

549Kr för ett sådant bra nättagg, då det rent ut sagt finns skit som kostar det dubbla, gör inte valet svårt alls.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Skrivet av skog1s:

Ärligt talat, så tror jag inte att det finns bättre i den här prisklassen.

Det är väldigt mycket nättagg för pengarna.

För din kompis & dig så är detta en ända stor jackpott.

Swecklockers gör inga skittester och det räcker med att titta på:

Fördelar:

Bra spänningsreglering
Lågt rippel
Bra verkningsgrad
Modulära kablar
Tyst under lägre belastning
Priset

Nackdelar:

Inga nämnvärda

Så det är bara att köra

För 550 kronor är det lite som: Ta mina pengar och håll käften.

Och för att dryga ut än mer, till alla andra som läser.

Så har jag själv gjort misstaget att bygga en speldator för många tusenlappar, och snålat in på ett billigare noname nättagg för många år sen.

Och då gick strömmen i hela huset när den väl gick på knäna (Läs: eller rättare sagt skjutit av den knäna)

Så visst är det viktigt med ett bra nättagg, och jag är väldigt säker på att Fractal Design Integra M 550 W levererar som det skall.

Annars hade det inte fått:

Fractal Design Integra M 550 W
är ett utmärkt nätaggregat i
prisklassen, med både stabil
spänningsleverans och
modulära kablar.

Här på Swec.

Och sist men inte minst.

549Kr för ett sådant bra nättagg, då det rent ut sagt finns skit som kostar det dubbla, gör inte valet svårt alls.

Dold text

Swec sa samma om http://www.sweclockers.com/recension/16951-be-quiet-kraft-och.... Men i detta agg är det anningen bättre delar så. Men tiden har visat att den serien inte ska sitta kopplad till något dyrare än 500kr dator, som jag skulle använt som brevpress:)

XFX 550 skulle jag tagit eller XFX650 pro, över detta agg.

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk

Den som lever får se. Jag har precis köpt två stycken till barnens nybyggda Sims-burkar. Jag tyckte pris/prestanda verkade rimlig på dessa. De sitter i små Fractal Design Core 1100 med 4690K på mATX och ett GTX 670.

Visa signatur

| Intel Core i7-13700K | Noctua NH-D14 | MSI Pro Z690-A | Corsair 64 GB | Samsung Pro 980 2TB + Kingston KC2500 2TB + A2000 1TB NVMe | KFA2 GTX 3080 | Corsair RM1000X Shift | Fractal Design Meshify 2 | W11 Pro x64 | Acer XB280HK UHD G-Sync | Varmilo VA88M | Logitech G305 | Corsair HS70 PRO | VKB Gunfighter Mk.III + MCG Pro | VPC MongoosT-50CM2 | Monstertech | DELANCLiP Fusion | Secretlab OMEGA |

Permalänk
Medlem

Det alla hitintills missat är det faktum att Integra-serien också kommer med 140mm kablar, vilket går hand i hand med exempelvis Fractals egna Node 304.
Solklart köp för min nästa rigg att stoppa i Node 304:an.

Permalänk
Inaktiv

Sitter nöjd med mitt FD Newton R2 1000w, har testat tre stycken R3 800w och samtliga har haft problem med den semi passiva fläkten (för högljudd). Godkända RMA så klart och då denna har en vanlig fläktlösning är det att föredra utifrån mina erfarenheter. Bra jobbat FD!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon41947:

Sitter nöjd med mitt FD Newton R2 1000w, har testat tre stycken R3 800w och samtliga har haft problem med den semi passiva fläkten (för högljudd). Godkända RMA så klart och då denna har en vanlig fläktlösning är det att föredra utifrån mina erfarenheter. Bra jobbat FD!

Vilken otur! Jag har också ett Newton R3 600W och datorn låter ibland men jag vet inte vad det är. Hur hör du om det är nätagget som låter?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ser ut att vara ett prisvärt agg, Taiwanesiska kondingar är kanske inte de bästa men de håller hyfsat. Mitt Tesla R1 har hållit i 4 år och har alltid körts med kraftigt överklockad hårdvara i spelburken.

Nu böt jag ut det ändå, inte pga att det gick sönder men för att få ett mer effektivt och tystare agg. Jag hittade ett CM V550S för 495Kr, det klarar 80+ Gold och ligger tom på gränsen till Platinum enligt Techpowerup. Det är dessutom det tystaste agget med en fläkt i som de har testat. Det är jämförbart med Integra M, det har exakt samma styrka på alla linor och är semi-modulärt med flatkablar samt också 140mm långt. Det som skiljer är dubbelkullagrad fläkt från Yate Loon och primärkondensator från Panasonic på 105C, men i övrigt Taiwanesiska kondingar. OEM tillverkaren är "Enhance". Och som sagt att det är "Gold" istället för "Bronze". Det har i alla fall inga problem att driva en 2600K i 4.8GHz och ett GTX980 i 1342MHz samt en massa diskar, en pump och några fläktar

Jag köpte faktiskt ett ex av gamla Integra R2 till min Linux hemserver, 750W modellen, som jag fick ungefär lika billigt. Det var mer av nöd eftersom mitt gamla VX450 sviktade när jag flyttade över ett bios-överklockat GTX680 till den burken(kul med bra 3D även i Linux). Integra R2 fungerar bra för ändamålet, det fungerar tex fint att loopa Unigine 1080P Extreme med Extreme Tesselation. Det enda som händer är att grafikkortet blir lite varmt, men stabiliserar sig på 85C. Integra R2 har/hade dock inte en så tyst fläkt, men det gör inget eftersom fläktkurvan är ok dvs fläkten står nästan helt still vid vanligt Linux-hackande så burken är extremt tyst i normalfall. Faktiskt ett snäpp tystare än med VX450.

Men som sagt, båda ovannämnda agg var kraftigt prisnedsatta, för nämnda pengar verkar Integra M riktigt bra och det utan någon prissänkning!

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon99339:

Vilken otur! Jag har också ett Newton R3 600W och datorn låter ibland men jag vet inte vad det är. Hur hör du om det är nätagget som låter?

Skickades från m.sweclockers.com

Det var visst 1000w jag hade och jag måste säga att Fractal Design via deras forumdel här på sweclockers gav mycket bra support. Se nedan via länk för att svara på din fråga.

https://drive.google.com/file/d/0Byrj7p-_e2BreHpLU01ua0dBYW8/...

Permalänk
Medlem

Vad kan man dra för slutsatser om 450W-modellen utifrån detta test? Är den i samma klass eller kan man inte tänka så?

/Okunnig nätaggsspekulant :S

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av T.N.T:

Vad kan man dra för slutsatser om 450W-modellen utifrån detta test? Är den i samma klass eller kan man inte tänka så?

/Okunnig nätaggsspekulant :S

Det är tyvärr svårt att dra några slutsatser kring andra modeller i samma serie än just den som testats här. Vill minnas att 450-wattaren baseras kring samma plattform i grunden dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av T.N.T:

Vad kan man dra för slutsatser om 450W-modellen utifrån detta test? Är den i samma klass eller kan man inte tänka så?

/Okunnig nätaggsspekulant :S

Skickades från m.sweclockers.com

Som sagt kan vara både stora och små skillnader.

Men skulle sparat till detta http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1398457 Varför vara dumsnål och välja ett dåligt agg. vissa saker kan man snåla på utan risk som cpu/gpu och vissa fall moderkort. Dess konkurrent är CX serien och den är inte känd för att varken skona dina delar och agget kan gå sönder. Kan vara så även FD´s kan sluta på samma sätt (är ju inte dom mest pålitliga capsen, men aningen bättre än i CX).

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar