Permalänk
Medlem

[LÖST] Når inte externt IP

Hej,

Har problem att nå ett specifikt externt IP, svarar inte på ping samt ger "Destination host unreachable" vid trecert efter 15 hopp. Testar jag samma sak från jobbet så svarar IP't på ping och trecert når efter 18 hopp. Via mobilens 3G kan jag pinga adressen utan problem.

Sitter med Telia ADSL hemma och på jobbet går linan via TDC. Något jag kan göra för att påverka detta?

löst
Permalänk
Medlem

Den är begränsad på grund av router inställningar.Jag tror att på jobbet är domän.

Permalänk
Medlem
Skrivet av doom27:

Den är begränsad på grund av router inställningar.Jag tror att på jobbet är domän.

Mina routerinställningar?

Permalänk
Medlem

Vilken IP försöker du nå? Är det ett företag IP som kan nås via jobbet?

Destination host unreachable betyder att det ej finns routing till ditt mål, jag gissar på att de routar beroende på vilken IP du har och bara vissa ip spann kommer routas in till det nätet.

Permalänk
Medlem

Som VexedRelic skriver på ditt router.Testar du via kabel eller wifi?Kolla firewall på router.

Permalänk
Medlem

Nix, en server i tyskland, inte jobbrelaterat. Anledningen till att jag testade med jobbets lina är för att jag enkelt kan testa därifrån. Kan Telia ordna detta om jag gnäller på dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av doom27:

Som VexedRelic skriver på ditt router.Testar du via kabel eller wifi?Kolla firewall på router.

Testat från flera datorer i hemmet, både via kabel och Wifi. Även testat pinga direkt från routern.

Permalänk
Medlem

Jag tor inte att telia blockerar ICMP inte heller att de har fel konfigurerad router och routing .Kolla firewall på router.Kolla om finns uppdatering till router eller reset den till default.Är den externa iP spellserver kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Hej,

Har problem att nå ett specifikt externt IP, svarar inte på ping samt ger "Destination host unreachable" vid trecert efter 15 hopp. Testar jag samma sak från jobbet så svarar IP't på ping och trecert når efter 18 hopp. Via mobilens 3G kan jag pinga adressen utan problem.

Sitter med Telia ADSL hemma och på jobbet går linan via TDC. Något jag kan göra för att påverka detta?

Din IP är kanske blockad av den maskinen?

Visa signatur

| Citera för svar! | Gilla bra inlägg! |

Permalänk
Medlem

Kör en Linksys E3000 med Tomato på, har kört en restore default men ingen skillnad, dock konstigt att den verkar behållit vissa inställningar som senast pingade IP stod kvar samt att nyckeln till 5GHz nätet låg kvar men med annat SSID.

En spelserver är det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrusE:

Din IP är kanske blockad av den maskinen?

Poäng där! Kollade med serverägaren och mitt IP var blockat av någon anledning...

Case closed och tack för hjälpen!