RAM på 85%, Disk 100%, CPU 20% + på IDLE!!!!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

RAM på 85%, Disk 100%, CPU 20% + på IDLE!!!!!!

http://puu.sh/c8Fc6/898c6cc4ec.png

Ta en titt på bilden ovan. Jag gör bokstavligen ingenting på datorn just nu, varför händer detta?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Okt 2013
Skrivet av Benomeister:

http://puu.sh/c8Fc6/898c6cc4ec.png

Ta en titt på bilden ovan. Jag gör bokstavligen ingenting på datorn just nu, varför händer detta?

Du kan ju börja med att visa vilka processer som är igång.

Fractal Design Define R4 | EVGA Supernova G2 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | ASUS Z97-A
Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | Intel i7 4790K 4.4GHz
Gigabyte GeForce GTX 970 Core: 1314 MHz Memory: 1978 MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av lejonkung:

Du kan ju börja med att visa vilka processer som är igång.

Inga..

http://puu.sh/c8GFL/815d8929c8.png

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Dec 2013

visa fliken Details och sortera på cpu.

Skickades från m.sweclockers.com

///M4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Avesta
Registrerad
Nov 2006

Du har minnes läcka, dvs nått program som inte funkar som det ska eller drivrutin.

Svårt att veta, nått program du nyss installerat?

För mig var det ett program för nätverkskontroll till mitt moderkort gigabyte killer m5.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av nystrooom:

Du har minnes läcka, dvs nått program som inte funkar som det ska eller drivrutin.

För mig var det ett program för nätverkskontroll till mitt moderkort gigabyte killer m5.

Hade exakt samma problem verkar det som. Har ett Gigabyte Killer z87

Tackar för hjälpen

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Landvetter
Registrerad
Dec 2007

Att diskar ibland går upp på "rött", är ofta relaterat till någon windows process, typ Service Host eller liknande, såvida du inte ser någon annan process som använder disken såpass. Svårt att säga då du har diskanvändningen markerad i fel läge, du har markerat från lite användning till mycket, där mycket ligger längst ned.

RAM är som någon nämnt troligtvis en minnesläcka. Kan typ vara ett program som Firefox som käkar minne i vissa tillstånd. Fast även här är det svårt att säga då du inte visar RAM användningen i ordning.

CPU användningen är inte så stor, kan tänka mig att din balanserade energi-profil som klockar ned processorn visar upp till 20% då och då. Skulle du köra på High Performence, så kanske du skulle ligga på 5-6%. Sedan var dessa procent är från, får du kolla genom att sortera på CPU. Säkert någon/några få bakgrundsprocesser som tuggar lite. Kanske något i taskbaren. Ändå lite konstigt, har nu 117 processer igång på min laptop, och har 2-3% användning, med vissa enstaka spikar uppåt 7-8% och det på Balanserad profil.

PC: GeForce GTX 980 / GeForce GTX 560 TI / i7 4770K / 16GB / 500GB SSD+1.4TB / Bluray / 27".
Laptop: ASUS N56VJ / GeForce GT 635M 2GB / i7 3630QM / 8GB / 256GB SSD / Bluray.
Server: GeForce GT 710 / Ryzen 5 1600 / 16GB / 250GB M.2 SSD+9,5TB / RDC-Controlled.
Additional Storage: 8,5TB.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sverige
Registrerad
Apr 2003

Virus/trojaner kan ju dra igång hel på minnes och cpu kraft när dom är igång utan man själv gör nåt i idle läge

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014
Skrivet av nystrooom:

Polaren till mig har samma problem - vad gjorde du för att fixa problemet? Avinstallerar man det så försvinner internet