gtx 970 i coolermaster elite 130

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

gtx 970 i coolermaster elite 130

hej gott folk

ja som rubriken lyder så vädjar jag om tips/erfarenheter om detta

mitt system är förnärvarande ett gigabyte windforce gtx 660 ihop med chassit coolermaster elite 130 samt seidon 120v cpu vattenkylare, radiatorn sitter fram i chassit och sticker på bredden ut på ett vis som gör att grafikkort inte kan passera jämte, utav gtx 970 korten så gick gigabytes windforce variant av 970 bort då den är maffiga 312mm lång dom andra tillverkarna jag kikat på är msi asus och zotac samt evga deras kort är ju inte lika långa men sticker istället på höjden påsåvis att dom kommer ligga mot 5.25 slotten i chassit där även en plastpryl för att underlätta fästet av en sådan verkar komma ivägen ytterligare

http://www.inet.se/produkt/5411284/zotac-geforce-gtx-970 detta kort är ju litet som ett budget kort men ska ju tydligen vara ett gtx 970 är det nån som vet nåt om detta kort om kylningen håller

ja iövrigt finns det nån här som har ett coolermaster elite 130 och kör gtx 970 ?

gött sugen på att uppgradera från gtx 660 så man e redo till assassins creed unity .)

Trädvy Permalänk
Entusiast
Testpilot
Plats
Chalmers
Registrerad
Aug 2011

Vad har du för komponenter i övrigt? Inte värt att köpa ett dyrt grafikkort om resten av datorn inte hänger med i svängarna.

5930K • Corsair DP 32 GiB • EVGA GTX 980 • 2x Swift PG278Q
Better SweClockersDisplayPort över USB-C

Köp processor för framtiden™, men inte grafikkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

övrig hårdvara i min maskin är nog helt ok tror jag, köptes i vintras och är som följer..
i5 4670k
asus mini-itx moderkort med z87 chipset
16gb hyperx ddr3 ram
240gb ssd av märket sandisk om jag minns rätt
asus dvd/blueray 5.25 spelare
kör en gammal 160gb sata 7200rpm hdd i maskinen också
windows 8.1 64bit swe dvd

systemet har hittils varken klockats eller körts i turbo läge (vad jag vet) har inte satt mig in i hur turboläget funkar än känns inte som att cpu flaskar

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2012

blir nog zotac kortet med sjukt liten pcb från inet känns som säkraste valet för passform i elite 130 chassit :/
evgas kort såg ut att passa med men finns ju ej i lager