Ny montering av kylare stress testa direkt?

Permalänk
Permalänk
Medlem

här är lite bilder som jag har tagit vet inte hur mkt som syns... men det såg inte nåt konstig ut för mig men hoppas ni ser bättre än vad jag gör..:D

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Ah, det var en noctua du hade innan med?

Ja kylpasta appliceringen ser ju schysst ut. Jag ser egentligen bara 2 möjligheter med dem bilderna, annars vettefan vad det är.

Monteringsramen runt sockeln ser ut att ligga emot nordbryggekylningen. Stämmer det eller är det bara jävligt tajt? Sen så skulle jag testat att montera utan 120mm fläkten mot baksidan. Det ser ut som att den ligger emot chassisidan och därmed riskerar att lyfta kylaren ngn 1/100 dels milimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Ah, det var en noctua du hade innan med?

Ja kylpasta appliceringen ser ju schysst ut. Jag ser egentligen bara 2 möjligheter med dem bilderna, annars vettefan vad det är.

Monteringsramen runt sockeln ser ut att ligga emot nordbryggekylningen. Stämmer det eller är det bara jävligt tajt? Sen så skulle jag testat att montera utan 120mm fläkten mot baksidan. Det ser ut som att den ligger emot chassisidan och därmed riskerar att lyfta kylaren ngn 1/100 dels milimeter.

ja jag gillar noctua som det kanske märks..:D gillar inte deras färgtema bara..men men

ja jag ha testat utan den oxå... annars det är en 140 mm fläkt... men det konstiga är att när jag har den lilla kylare på så är det samma.. det ska inte vara de tempen.. vet inte om jag orkar montera om den igen.. hehe ha gjort så många gg och på olika sätt så pallar inte mer.. .hehe ska byta ut mig på haswell -e nästa år så får vi ser.. hoppas GUD att jag inte får de tempen iaf... spara nog min D15 för den nya processorn...
tack för dela detta med mig iaf.

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Finns sånna IR ellel laser termometre, kolla om du får låna ett, och se om du har problem med en sensor.

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem
Skrivet av minh:

ja jag gillar noctua som det kanske märks..:D gillar inte deras färgtema bara..men men

ja jag ha testat utan den oxå... annars det är en 140 mm fläkt... men det konstiga är att när jag har den lilla kylare på så är det samma.. det ska inte vara de tempen.. vet inte om jag orkar montera om den igen.. hehe ha gjort så många gg och på olika sätt så pallar inte mer.. .hehe ska byta ut mig på haswell -e nästa år så får vi ser.. hoppas GUD att jag inte får de tempen iaf... spara nog min D15 för den nya processorn...
tack för dela detta med mig iaf.

Menar du att den fungerar lika dåligt med den andra kylaren med? Då är det nog bakplåten eller bracketen som håller fast den som sitter fel. Alternativt dålig kontakt i CPUn, inte ovanligt för den CPUn så att säga

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeleni:

Finns sånna IR ellel laser termometre, kolla om du får låna ett, och se om du har problem med en sensor.

Hmm får kolla upp när jag får tid

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Menar du att den fungerar lika dåligt med den andra kylaren med? Då är det nog bakplåten eller bracketen som håller fast den som sitter fel. Alternativt dålig kontakt i CPUn, inte ovanligt för den CPUn så att säga

Fan jag undra om jag ska tar och montera om allt igen denna gången tar och montera på kylare på moderkortet innan jag sätter ner den i chassi men risken är väl att inte får in den då.. Hehe kylaren är ju enorm...!!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

Jag tror att det är en mycket bra ide att göra så. Var försiktig bara!

Permalänk
Medlem
Skrivet av cheben:

Jag tror att det är en mycket bra ide att göra så. Var försiktig bara!

Ahh du ge mig ångest om jag inte gör det.. Jaja kör på det jag ha inget annat för mig ändå när jag kommer hem från jobbet ikväll hahah hör av mig hur tempen blir.. Hoppas till gud att det blir bra då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |

Permalänk
Medlem

och nej inte bättre när jag provade om hela skitet igen... hmm kanske måste får leva med det eller lämna in den så inet kan kolla om det är nåt fel på den...:S orkar inte köra om hela igen..

Visa signatur

Lian LI O11 XL | Crosshair VIII Hero | 5950x | 32 GB RAM | ASUS RTX 3080 TUF | WD SN850 2TB + 2TB Intel 660p | Fiio 5K Pro | Sennheiser HD650 | Logitech G Pro | GPW+G502W | RM1000i | ASUS SWIFTx2 |