Gammal syntare lyssnar på Black Sabbath

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
The Culture
Registrerad
Feb 2013

Gammal syntare lyssnar på Black Sabbath

Tjena alla!

Är en överårig (född på sextiotalet) gammal avdankad syntare som älskar Kraftwerk, DAF. Yello, Front 242, Lustans Lakejer, OMD, Depeche Mode, Marc Almond, Gary Numan, Cabaret Voltaire mfl. mfl. Är stolt över att jag sett Kraftwerk live två gånger (Lund och Way Out West).

Just nu sitter jag med mina Sennheiser HD650 och lyssnar på Black Sabbath Paranoid och vetefan om inte det är jäkligt bra! Vad händer??

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840 Evo 250GB & 750GB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Apr 2007
Skrivet av Bascule666:

Vad händer??

Du börjar förstå att bra musik inte sitter i genren, utan i musiken/lyssnandet självt. Bra låtar hittas lite här och där (mina egna val inom närmsta genre, feel free to ignore).

Själv har man gått från att vara i stort sett radio-pop-lyssnare som liten till att checka av genre efter genre i mer eller mindre koncentrerade perioder. I dagarna och åren så går jag alltid in med inställningen att "Det går att lyssna in" och det har fungerat utöver förväntan. Nytt pop-fenomen? Lyssna in och försöka ta sig an det, det döljer sig alltid någon bra låtskrivare bakom som har idéer som läcker igenom i helheten. Ny genre man inte förstår sig på? Den där Krillex, det är ju bara wub och bassdrops, vänta tills du får tag i Burial.

Nog med länkande, vad är det du gillar i Black Sabbath? Vad är essensen i musiken som fungerar?

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kebabens huvudstad
Registrerad
Feb 2005

Du börjar lära dig vad riktig musik är;)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Jag lyssnar på allt möjligt. Om det är bra så spelar det mindre roll vilken sjanger det är.

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Corsair TX 650W - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H