Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

CPU når skyhöga % i varje spel?

Jag använder Intel Core i5-4670k 4-CORE 3,4GHz. Och på senaste har jag lagt märke till väldigt många varningar om hög % på CPU:n i varje spel förutom Dark Souls 2.

Mina speccs är:

Motherboard: Gigabyte H87M-HD3
Memory (RAM): 6GB(2x3GB) DDR-3 Corsair
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 660
HDD: ATA ST2000VX000 1,82 TB och ATA KINGSTON SV300S3 11
CPU: Intel Core i5-4670k 4-CORE 3,4GHz

Mina 4 cores går upp i 100% i som sagt nästan varje spel. Jag undrar vad som har hänt? Om någon har någon idé så snälla hjälp!

(Använder CAM för att mäta datorns statistik)

https://imgur.com/SWdbShR (Screenshot av senaste händelser)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

Stäng av notifikationerna och njut.

Det fanns en gång en båt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013
Skrivet av FlippFloppLingon:

Jag använder Intel Core i5-4670k 4-CORE 3,4GHz. Och på senaste har jag lagt märke till väldigt många varningar om hög % på CPU:n i varje spel förutom Dark Souls 2.

Mina speccs är:

Motherboard: Gigabyte H87M-HD3
Memory (RAM): 6GB(2x3GB) DDR-3 Corsair
Video Card: NVIDIA GeForce GTX 660
HDD: ATA ST2000VX000 1,82 TB och ATA KINGSTON SV300S3 11
CPU: Intel Core i5-4670k 4-CORE 3,4GHz

Mina 4 cores går upp i 100% i som sagt nästan varje spel. Jag undrar vad som har hänt? Om någon har någon idé så snälla hjälp!

(Använder CAM för att mäta datorns statistik)

https://imgur.com/SWdbShR (Screenshot av senaste händelser)

Stäng av allting runt omkring och kör med typ fraps eller något och möt fpsen. Är allt stabilt behöver du inte bry dig, överklocka lite annars om du vill ha mer kräm.

Chassi: Corsair 900D Mobo: MSI Z77A-S03
Cpu Intel 3770K 4.4 ghz Kylare EVO Supremacy Gpu XFX 290 ekwb 2.0Ram Ballistix 24 GB
SSD Samsung evo 840 120gb HDD Samsung 1Tb, PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Det är inte att det laggar eller att jag får dålig FPS, det enda är att jag är orolig för att datorn typ går sönder om det blir 100% eller nåt skit, men enligt er två så verkar det ju lugnt. Tack för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlskrona
Registrerad
Aug 2009

Det är inte att det laggar eller att jag får dålig FPS, det enda är att jag är orolig för att datorn typ går sönder om det blir 100% eller nåt skit, men enligt er två så verkar det ju lugnt. Tack för svar

Det fuingerar som det ska, inget att vara orolig över.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ulricehamn
Registrerad
Jun 2013

Det hade ju varit synd om man hade köpt en dator för 10.000kr och inte kunnat använda all prestanda man har betalt för.

Ens signatur blir aldrig riktigt bra hur man än gör.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Det låter vettigt! Tack för svar, nu känns det lugnt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010

du ska nog mera övervaka temperaturen. sen om nåt går sönder så är det troligen inte processorn.
GPU & CPU´n klarar av rätt höga temperaturer. medans hdd, vissa delar på moderkort & delarna i nätagg är klart mer känsliga.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
United Kingdom
Registrerad
Aug 2009

Offtopic, 2x3Gb RAM? Var har du hittat 3Gb minnen? Dessutom bör du ha 8Gb (2x4) eller 16 (2x8) för dualchannel.

Fractal Sesign R5 | i5 2550K @3.5GHz CM Hyper 612 | ASUS H61 M-F | Crucial 8Gb 1333MHz | MSI R9 390 Gaming | Aerocool Integrator 600W | Dell Ultrasharp U2212HM | ASUS MG278Q | Mionix NAOS 8200 | Filco Majestouch 2 Ninja MX Brown | Edifier C2 2.1 | Steelseries 5Hv2

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Tack Jonatan, det ska jag göra! Och Netbuddy, jag har igentligen en 2GB och en 4GB men CAM säger att jag har två stycken treor. Skall uppgraderas till två fyror snart ^^