Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Accespoint för utomhus

Jag bor i lägenhet, och jag har en garageplats. Självklart vill jag ha Wifi i garaget!

Garaget är ca 70m från min balkong med fri sikt över parkeringen, kan en riktad AP räcka så långt?
Vilken ska jag i så fall välja? Den ska klara väder och vind då den kommer sitta på väggen utomhus i så fall.

En supersnabb AP med AC 5Ghz hula-hula är inte nödvändigt. Räckvid och stabilitet har högre prio.
Power over Ethernet hade varit ett plus. Alternativet mot en väderbeständig AP är externa antenn.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009

En Ubiquiti Nanostation borde lösa det på et bra sätt.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av mrqaffe:

En Ubiquiti Nanostation borde lösa det på et bra sätt.

Fast har inte den Apn enbart 5Ghz band? Min erfarenhet av 5Ghz band är oerhört mycket sämre räckvidd.

i7-920 @ 4.0Ghz - 12GB Corsair XMS3 - EVGA GTX 980 SC - Corsair TX850 - Asus pb298q
Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
A.ROOT-SERVERS.NET
Registrerad
Jul 2001

Medlem #14

CISSP, MCT,MCITP, MCSE+Security, MCSE+Messaging, Inet+, Network+,MCT, MCP,CNA, CCA, CCNA, A+

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Feb 2011

Nano var ju betydligt billigare. Är det sämre räckvidd eller är det funktioner den saknar?

Main rigg - LAN-dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
A.ROOT-SERVERS.NET
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av biorrith:

Nano var ju betydligt billigare. Är det sämre räckvidd eller är det funktioner den saknar?

kolla längst ner
http://www.ubnt.com/airmax/nanostationm/

Medlem #14

CISSP, MCT,MCITP, MCSE+Security, MCSE+Messaging, Inet+, Network+,MCT, MCP,CNA, CCA, CCNA, A+