Xbox 360 trådlös gamepad stör ut/stryper trådlöst anslutning

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Mar 2007

Xbox 360 trådlös gamepad stör ut/stryper trådlöst anslutning

Jag har ett mycket störande problem med min åtkomst till Internet som uppstår när jag pluggar i en mottagardongel för en Xbox 360 handkontroll (officiell från Microsoft) i min dator. När jag pluggar i dongeln så dröjer det inte mer än ca 10 sekunder innan åtkomsten till Internet börjar strypas. Den slutar inte att fungera helt tvärt utan stryps långsamt tills dess att det inte går att komma åt nätet alls. Tar jag ut dongeln så börjar det fungera igen efter ett tag eller efter en snabb omstart av datorn. Det endast är åtkomsten till Internet som stryps vad jag kan se, det är inte anslutningen till nätverket (?). Även andra enheter så som mobil och surfplatta påverkas också av detta problem och deras åtkomst till Internet stryps när dongeln sätts i datorn.

Jag har Ownit fiberbredband 100Mbit och en standard trådlös router från Ownit som går på 2,4 GHz bandet. Till datorn som, står i ett annat rum, använder jag just nu (temporärt) en Asus RT-AC56U som brygga för trådlöst nätverk. Har provat att starta om samt uppdatera båda routrar utan resultat.

Kan det vara någon inställning i min Asus router som kan ställa till det? Mycket tacksam för alla svar!

Mvh
Patrik

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm (Sundbyberg)
Registrerad
Maj 2005

Jag hade testat att byta kanal för det trådlösa nätet i routern, om jag förstår det rätt så går XBOX-kontrollern också på 2.4GHz-bandet men vet inte om det ska vara något problem egentligen.