Hur länge håller en AIO vattenkylning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Vasastan
Registrerad
Jan 2014

Hur länge håller en AIO vattenkylning?

Hej, om den här tråden är felplacerad så ber jag om ursäkt för det och det är bara att rätta mig.

Ja, jag undrar hur länge en aio håller innan pumpen går sönder eller börjar läcka. Det är nämligen så att jag har fått en corsair h50 som jag hade tänkt använda med en kraken g10 på ett 7970. Men jag antar att den är rätt så gammal så jag skulle vilja veta innan jag stoppar in den i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jag är från Vettet
Registrerad
Feb 2010
Skrivet av JumpyWizard:

Hej, om den här tråden är felplacerad så ber jag om ursäkt för det och det är bara att rätta mig.

Ja, jag undrar hur länge en aio håller innan pumpen går sönder eller börjar läcka. Det är nämligen så att jag har fått en corsair h50 som jag hade tänkt använda med en kraken g10 på ett 7970. Men jag antar att den är rätt så gammal så jag skulle vilja veta innan jag stoppar in den i datorn.

din fråga är lite av "hur långt är ett snöre" h80, h1xx verkar ha haft ganska mycket problem men går inte att veta.
du får ha temperatur varning på och stänga av datorn om du märker att temperaturen klättrar mer än normalt.

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644
Google för nybörjare https://www.youtube.com/watch?v=cq9X44tUXI4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm, Vasastan
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av jonatan80:

din fråga är lite av "hur långt är ett snöre" h80, h1xx verkar ha haft ganska mycket problem men går inte att veta.
du får ha temperatur varning på och stänga av datorn om du märker att temperaturen klättrar mer än normalt.

Jag vet att det är ganska svårt att svara men kan du säga något jag kan rikta mig till eller efter hur lång tid man bör byta ut den?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Den kommer nog tecken på när den e på g att ge sig. Oljud pga vibrationer när lagret i pumpen är på g att ge sig är nog din bästa förvarning. Annars hade jag personligen nog kört med den tills den havererade, CPUn (om du inte idiotklockar då) kommer ju bara throttla och så skaffar du en ny på typ 36 timmar. Annars så lämnar de garanti på 2 år, så borde du kunna köra den iaf 4 innan risken att den går sönder är tillräckligt stor för att vara värt att byta ut. Exaktare svar än så är nog svårt att få om ingen gjort tester, för då går det att räkna ut