Permalänk
Inaktiv

Mobilt Bredband Fri datavolym

Hej, ska snart flytta och kommer att hamna mitt i skogen där jag ej kan få ADSL.
Har kollat på mobila bredband, var nån som sa att det fanns vissa med fri datamängd men hittar inga..
Hittade http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Abonnement/MB-200GB/ som bäst, hur länge rycker 200GB?
Har verkligen noll koll när det gäller mobilt bredband

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Hej, ska snart flytta och kommer att hamna mitt i skogen där jag ej kan få ADSL.
Har kollat på mobila bredband, var nån som sa att det fanns vissa med fri datamängd men hittar inga..
Hittade http://www.3.dk/Privat/Mobilt-bredband/Abonnement/MB-200GB/ som bäst, hur länge rycker 200GB?
Har verkligen noll koll när det gäller mobilt bredband

Du måste ha Dansk personnummer för att kunna beställda det där abbet, bara så du vet. Och 200GB räcker om du inte ska ladda ner torrent filer o så.

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Du måste ha Dansk personnummer för att kunna beställda det där abbet, bara så du vet. Och 200GB räcker om du inte ska ladda ner torrent filer o så.

Torrentfiler är ju pyttesmå.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemonIllusion:

Torrentfiler är ju pyttesmå.

haha, you get my point

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Du måste ha Dansk personnummer för att kunna beställda det där abbet, bara så du vet. Och 200GB räcker om du inte ska ladda ner torrent filer o så.

Okej :/ Tankar inte, har datorn till spel, film o skolarbete

Permalänk
Inaktiv

Något förslag på vad man ska ta för något? :/ Drar det mycket surf när man spelar?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Du måste ha Dansk personnummer för att kunna beställda det där abbet, bara så du vet. Och 200GB räcker om du inte ska ladda ner torrent filer o så.

http://www.alltele.se/bredband/mobilt-bredband

Deras Turbo 42 verkar prisvärt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Kanske, men 40GB är för lite

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Kanske, men 40GB är för lite

Det är väl bara det jag har att nöja mig med? :/ har hittat 60GB på tele2 med de är för dyrt...

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Det är väl bara det jag har att nöja mig med? :/ har hittat 60GB på tele2 med de är för dyrt...

Tre har annars för 499 i 4G eller 469 i 3G nätet. Kom dock ihåg att kolla upp 3s täckning innan. Har du kollat så att Telia har 3G eller 4G täckning på ditt ställe, då AllTele går under Telias nät vid mobilt bredband

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Har ett Telenor iPhone Surfa. 6 Mbit/s teoretiskt och helt obegränsad surf. 99 kr i månaden. Går i 7-9 Mbit/s i verkligheten.

Kanske går att köpa loss ett sådant abonnemang om man hittar någon som vill överlåta det?

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Kör själv på Telia 4G 40 Gb, det räcker precis! Spelar själv spel dagligen på PS4 och Xbox One plus online spel på datorn och en del youtube titande. Det räcker precis!! Rekommenderar det iaf, får ut 20 Mbit/s ner och 20 Mbit/s upp, har precis köpt antenn så hastigheten lär nog öka en del till 30 Mbit/s kanske.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Scalp:

Har ett Telenor iPhone Surfa. 6 Mbit/s teoretiskt och helt obegränsad surf. 99 kr i månaden. Går i 7-9 Mbit/s i verkligheten.

Kanske går att köpa loss ett sådant abonnemang om man hittar någon som vill överlåta det?

AA så kan man göra men inte hittat nån direkt som ahr ett sånt abonemang och som vill sälja det :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RepZi:

Kör själv på Telia 4G 40 Gb, det räcker precis! Spelar själv spel dagligen på PS4 och Xbox One plus online spel på datorn och en del youtube titande. Det räcker precis!! Rekommenderar det iaf, får ut 20 Mbit/s ner och 20 Mbit/s upp, har precis köpt antenn så hastigheten lär nog öka en del till 30 Mbit/s kanske.

Okej ska kolla upp det:) vad kör du för spel på datorn?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Tre har annars för 499 i 4G eller 469 i 3G nätet. Kom dock ihåg att kolla upp 3s täckning innan. Har du kollat så att Telia har 3G eller 4G täckning på ditt ställe, då AllTele går under Telias nät vid mobilt bredband

Enligt Telias täckningskartor ska man ha tillgång till full 4G täckning så de är ju bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Enligt Telias täckningskartor ska man ha tillgång till full 4G täckning så de är ju bra

Okej. Är 469/499 för dyrt för 60GB surf i 3G/4G hastighet?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av jnsson:

Okej. Är 469/499 för dyrt för 60GB surf i 3G/4G hastighet?

För oss är det de :/ Kändes ändå som att AllTele 299Kr månaden för 40GB 4G va väldigt prisvärt? har inte sett nått annat företag med ett sånt erbjudande + att dom går igenom Telias nät.

Har en maxgräns på 400kr månaden så kan inte gå över det tyvär :/

Permalänk

Om du inte är ute efter någon superhastighet så finns det väl abbonemang med begränsad hastighet som istället har större/obegränsad volym?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon175067:

Okej ska kolla upp det:) vad kör du för spel på datorn?

Främst WoW och SC2!

Permalänk
Avstängd

Kolla också på kontantkort för mobilt bredband. De är ofta billiga, och även om de inte har så stor datamängd så kan det löna sig att köpa typ ett par halvårskort eller liknande för att lägga ihop mängden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Krasharen:

Om du inte är ute efter någon superhastighet så finns det väl abbonemang med begränsad hastighet som istället har större/obegränsad volym?

Letar för fullt men har inte hittat det :/ Just det jag är ute efter !

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av RepZi:

Främst WoW och SC2!

Okej, främst wow jag kör så de låter bra