Vilken PCI Express slot kan jag använda ?

Permalänk
Medlem

Vilken PCI Express slot kan jag använda ?

Har Asus Z97-A. Finns 3 PCI Express x16 platser. Kan jag använda vilken slot som helst av dessa 3 eller måste jag köra med slot 1?
Tänker köra bara en GPU.

Permalänk
Medlem

Alla men rekommenderas att man kör första sloten för full bandbredd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Har Asus Z97-A. Finns 3 PCI Express x16 platser. Kan jag använda vilken slot som helst av dessa 3 eller måste jag köra med slot 1?
Tänker köra bara en GPU.

De flesta rek slot1

Men i visa fall då man har stor cpu kylutr.
Har de monterat i slot 2

Jag brukar kontakta moderkorts tillverkaren för att vara säker

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

PM mig istället för ta de på forumet hittar inget annars

Permalänk
Medlem

Tack för alla snabba svaren. Uppskattas mycket Jag har ett litet dilemma här. Ska köra Corsair H80i i fronten på Fractal Design R4 och köra Asus GTX 970. Grafikkortet är ganska lång. Vill köra vattenkylningen med slangen från radiatorn neråt och mot CPU. Fick lite svar här på forumet att det var bättre så. Nu till dilemmat. Kör jag så kommer blir det för tight och inte kan köra så med slangen neråt. Alternativen är att jag antingen flyttar ner grafikkortet till slot 2 eller att jag kör radiatorn med slangen uppåt. Vet att jag kan köra kylaren baktill men vill ha den i fronten.

Vilken alternativ av dessa två är bäst?

Permalänk
Medlem

En annan fundering. Ska kylflänsarna vara lätta att få upp? När jag kände på och drog ganska lätt bakåt så följde det med och lät som om det var klister under. Ska det vara så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

En annan fundering. Ska kylflänsarna vara lätta att få upp? När jag kände på och drog ganska lätt bakåt så följde det med och lät som om det var klister under. Ska det vara så?

Vilka kylflänsar?
Och varför vill du köra kylaren där fram? Kommer skilja några grader max gentemot att köra den baktill.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rydisen:

Vilka kylflänsar?
Och varför vill du köra kylaren där fram? Kommer skilja några grader max gentemot att köra den baktill.

Dom två som är runt CPU. Vill ha kall luft in från fronten och varm luft ut baktill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DPG:

Dom två som är runt CPU. Vill ha kall luft in från fronten och varm luft ut baktill.

De brukar sitta med typ värmeledande tejp eller liknande på billigare moderkortet.
Du kan fortfarande ha sånt luftflöde, sätt radiatorn som utblås där bak.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H