Permalänk
Medlem

Använd mobilt bankID. Det gör jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Använd mobilt bankID. Det gör jag.

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, det gör jag. Men kan inte logga in på min bank på datorn och det är lite problematiskt

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av COith90:

Jo, det gör jag. Men kan inte logga in på min bank på datorn och det är lite problematiskt

Du loggar in på datorn med hjälp av mobilt bank-id. Låter som att du inte vet hur det fungerar. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du loggar in på datorn med hjälp av mobilt bank-id. Låter som att du inte vet hur det fungerar. Eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Om det hade varit så enkelt så hade tom min otekniska flickvän klarat av de. Vid datorn så går det endast att logga in med dosa elr personlig kod. Jag har inte personlig kod för att jag redan har för många koder att hålla koll på

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av COith90:

Om det hade varit så enkelt så hade tom min otekniska flickvän klarat av de. Vid datorn så går det endast att logga in med dosa elr personlig kod. Jag har inte personlig kod för att jag redan har för många koder att hålla koll på

Vilken bank gäller det?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av COith90:

Om det hade varit så enkelt så hade tom min otekniska flickvän klarat av de. Vid datorn så går det endast att logga in med dosa elr personlig kod. Jag har inte personlig kod för att jag redan har för många koder att hålla koll på

Då är det nog fel på din bank. Kontakta support.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Vilken bank gäller det?

Handelsbanken

Skrivet av Cooling23:

Då är det nog fel på din bank. Kontakta support.

Har redan gjort det men funderar på att hugga dom igen. Men eftersom samma dosa fungerar på andra datorer med samma operativsystem så tror jag att det är något lurt hos mig.

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

@COith90: Inte så värst mycket hjälp men lite info iaf, jag kör samma uppsättning och det fungerar bra. Handelsbanken, W10, BankID, sladdansluten dosa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Salcin74:

@COith90: Inte så värst mycket hjälp men lite info iaf, jag kör samma uppsättning och det fungerar bra. Handelsbanken, W10, BankID, sladdansluten dosa.

Info är bra. Det visar mer att det är hos min dator som problemet ligger. Frågan är bara vad det kan vara. Har snart varken hår eller skägg för jag har slitit i det..

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Mobilt BankID is da shit. Och då har man det alltid med sig.

Permalänk
Medlem

Har haft väldiga problem med HBs BankID.
Klagade då jag var på kontoret i ett annat ärende och vips fick jag ny dosa med ny usb-sladd (som fungerar med BankID-dosan. OBS mycket viktigt) och nytt kort med som jag kunde aktivera med samma pinkod som det gamla.
Fick behålla det gamla och jämförde. Med nya funkar det alltid. Det gamla funkar bara ofta.
Viktigt att ha senaste BankID-program-uppdateringen i W10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjb:

Har haft väldiga problem med HBs BankID.
Klagade då jag var på kontoret i ett annat ärende och vips fick jag ny dosa med ny usb-sladd (som fungerar med BankID-dosan. OBS mycket viktigt) och nytt kort med som jag kunde aktivera med samma pinkod som det gamla.
Fick behålla det gamla och jämförde. Med nya funkar det alltid. Det gamla funkar bara ofta.
Viktigt att ha senaste BankID-program-uppdateringen i W10.

Får se om jag kan få göra ett byte och sen installera om BankID

Visa signatur

"Om du ändå ska göra något, gör det ordentligt"

Permalänk
Medlem

Jag har Handelsbanken dosa med sladd och bankID på kort i kortläsaren.
När jag återställer datorn från en "Ghostkopia" så får jag alltid installera om BankID-progammet.
Finns ett program som heter "Remowe_BISP.exe" som avinstallerar BankID-programmet på ett grundligare sätt
Starta om datorn efter du kört "Remowe_BISP" och installera om BankID-programmet
Länk till "Remowe_BISP"
https://support.bankid.com/sv/fixa
Kan även "googla" och hitta programmet
/ Kennet

Permalänk
Medlem

Handelsbanken brukar ju ha en sida med drivrutiner, har du laddat ner dessa?

Visa signatur

Dator: ASUS Prime 470x PRO - AMD 5800X3D - MSI RTX 2070 ARMOR OC - EVGA SuperNova G3 650W - Fractal Design Define R5 - Noctua NH-D15 - ASUS Xonar DGX. Kringutrustning: Corsair M65 Pro - Qpad MK-90 - Sennheiser 350 SE. ASUS MG279Q.

Permalänk
Medlem

Fixade min inloggning i HB via Windows 10

Hade problem med HB-inloggning via Windows 10 Pro när jag använde sladd till bankdosan. Provade IE, Firefox, Chrome men funkade inte. Testade avinstallera bankid-installationen nedladdat från Handelsbankens site och installerade BankID 7.0.1 från BankId.com. Hjälpte föga. Omstart hjälpte inte heller. Fick btw felmeddelandet "BankID is missing" felkod 10022 hela tiden trots att själva programmet hittar BankIDt när jag kollar i det.

Hursomhelst, drog ur sladden ur dosan, drog ur kortet och satte i det igen och upptäckte att det var nästan slut batterier i dosan så jag bytte dessa. Sedan gick jag in i BankID säkerhetsprogram, File -> Preferences -> Advanced och clickade "Empty Cache" samt "Fix Start problem in Google Chrome" och vips började det funka att logga in med sladd i Chrome. Inte hunnit testa i andra webbläsare än. Vet dock inte vad av detta som fixade problemet... men kanske hjälper det någon så de slipper slösa en timme på felsökning.