Vad har hänt med Coolingstuff

Permalänk

Vad har hänt med Coolingstuff

Hej, Någon som vet vad som hänt med Coolingstuff?

Har lagt en order för 5veckor sedan och får inga svar från Artur, varken på mejl eller Facebooksidan.

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Medlem

Jag mailade Artur för typ två månader sedan och har inte heller fått svar, hmm.. Hoppas han mår bra.

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk
Skrivet av Cray-1:

Jag mailade Artur för typ två månader sedan och har inte heller fått svar, hmm.. Hoppas han mår bra.

Jo, jag hoppas också att allt är bra med Artur, hade bara varit kul och veta om det kommer att ske leverans inom snar framtid.

Visa signatur

Intel I7 2600K@ 4,5GHz | GTX580 SLI | ASRock Fatal1ty Z77 Professional-M | 16GB Vengeance | Corsair AX1200 | SSD Samsung 830 128GB | Fractal D. mini matx | Vattenkylning Phobya 1080 9x120 = knäpptyst dator :) |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ObiMikeKenobi:

Jo, jag hoppas också att allt är bra med Artur, hade bara varit kul och veta om det kommer att ske leverans inom snar framtid.

mm.. 5 veckor är ju på snudd till en evighet och inget svar heller

Är det någon här som har fått sin beställning levererad från Coolingstuff på senaste tiden??

Visa signatur

Chassi: Define 7 Compact | Mobo: Crosshair VIII Dark Hero | CPU: 5900x | RAM: 128 GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: RX 6750 XT | M.2: 2 x 980 PRO 2TB | SSD: 870 EVO 4TB | PSU: Seasonic Prime PX 1300W | Kylare: Noctua NH-D15 chromax | OS: Win11

Permalänk

Så det va inte bara jag som undrade. Beställd lite saker i mitten av oktober och inte fått varken varor eller svar på mejl. Är det fortf ingen som vet något?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av Toivo83:

"Har lagt en order för 5veckor sedan och får inga svar från Artur, varken på mejl eller Facebooksidan."

OP har redan kollat

Permalänk
Medlem

skyller på för lite kaffe så här sent

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Känns lite märkligt de här. Ska man avboka sina grejer och beställa från någon annan sida kanske? Det kliar ju en del i fingrarna om man säger så!

Permalänk
Medlem
Skrivet av erik49563:

"Har lagt en order för 5veckor sedan och får inga svar från Artur, varken på mejl eller Facebooksidan."

OP har redan kollat

För en månad sen ja

Permalänk

Jag skickade ett mejl där jag sa att jag ville avbeställa min order och vips fick jag ett mejl tillbaks av Artur där han hade fixat avbeställningen. Konstigt att han inte svarat på alla andra mejl då.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Har skickat ett mail och frågat om status på butiken, har dock fått noll respons.
Har gått två arbetsdagar sen jag mailade. Väntar veckan ut sedan får jag beställa från någon annan butik tror jag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Något är det som inte stämmer, jag mailade lite frågor inför ett köp för dryga månaden sedan och det var tvärtyst.
Låter som företaget står och svajar vilket är oehört synd om det nu är så.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av smygolf:

Något är det som inte stämmer, jag mailade lite frågor inför ett köp för dryga månaden sedan och det var tvärtyst.
Låter som företaget står och svajar vilket är oehört synd om det nu är så.

Kan vara som så att det finns personliga problem med sjukdom eller liknande som har uppstått som skulle kunna förklara tystheten kanske?

Om företaget svajade så kanske det skulle vara lämpligt att försöka få in lite fler kunder när de visar sig sugna på att handla men har frågor först tänker jag.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

jag beställde lite saker i förr-förra veckan och de kom fram precis som vanligt.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Okej, Skönt att höra.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Mailade och frågade en grej för ca 2 veckor sedan! Fick inget svar.. Men när jag kollade skräpposten för en vecka sedan så låg det ett svar där, så om ni inte kollat skräpposten så kan det vara värt ett försök! Låter dock konstigt med flera veckors leveranstid

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Kan vara som så att det finns personliga problem med sjukdom eller liknande som har uppstått som skulle kunna förklara tystheten kanske?

Om företaget svajade så kanske det skulle vara lämpligt att försöka få in lite fler kunder när de visar sig sugna på att handla men har frågor först tänker jag.

Mycket möjligt o egentligen ska man inte spekulera för mycket, känner dock igen det när saker tex inte finns i lager.

Skrivet av Chippen2188:

Mailade och frågade en grej för ca 2 veckor sedan! Fick inget svar.. Men när jag kollade skräpposten för en vecka sedan så låg det ett svar där, så om ni inte kollat skräpposten så kan det vara värt ett försök! Låter dock konstigt med flera veckors leveranstid

Kollade i skräpposten men hittade inget.

Visa signatur

Är det här man ska skriva upp vilken dator man använder?
Ballongmoddat hopkok som kyls med vatten och kopplat till ett gäng skärmar med en massa pixlar.
Duger det??

Permalänk
Inaktiv

Hmm.... La in en order för 10 dagar sedan och mailade om en tilläggsbeställning i torsdags men har inte hört ett knäpp.
Väntar tills tisdag men sen blir det nog att avbeställa, det här är andra gången nu jag försöker på kort tid, i november väntade jag i 3 veckor innan jag avbeställde med då fick jag ett svar iaf.

Permalänk
Medlem

Jag beställde lite grejer den 20: de april och de har tydligen skickats. Däremot fick jag inte något SMS med kollinummer så som man brukar, inte heller har han svarat på mina email där jag efterfrågar kollinummer på paketet. Vad är det som händer egentligen? Vore synd om något är knas. Jag kan ju inte hämta ut paketet om jag inte vet kollinummret :/.

Jag frågade även om grejerna jag köpte var i lager men fick inget svar heller.

Edit: Jag funderar nästan på att beställa alla grejerna från ett annat ställe eftersom jag har varken fåt svar på om alla grejerna är i lager och inte heller något kolli nummer så jag kan hämta ut grejerna på postförskott. Det första paketet skickades den 21:a och då borde ju grejerna ha kommit fram denna veckan? Skickar posten ut AVI automatiskt om man inte hämtar paketet? Det finns ju inget sätt för mig att veta om mitt första paket har kommit fram eller inte.

Konstigt att jag inte fick något SMS avi automatiskt när paketet lämnades in, har alltid fått det innan när jag köpt på coolingstuff. Vad kan egentligen hända om jag köper andra grejer? Måste jag betala tillbaka returfrakt på grejerna från coolingstuff om de kommer i "framtiden"? Och ännu bättre hur ska jag veta om grejerna kommer om jag inte fått något avi/meddelande att grejerna verkligen har skickats och finns i lager? Vilken säkerhet har jag som köpare?

Detta står på sidan:

"8. Ej utlöst/avhämtad order
Skulle paket ej lösas ut inom den anskrivna liggtiden, som för närvarande är 14 dagar från leveransdatum, debiteras kunden 500kr för att täcka CoolingStuff.se kostnader i form av arbetstid, utlagda fraktkostnader samt värdeminskning. "

Så jag ska vänta 2 veckor innan jag måste betala 500 kr pga. inget kollinummer? Nu är hela projektet uppskjutet. Jag måste vänta tills antingen coolingstuff eller posten hör av sig med avi/kollinummer till mitt första paket, och sedan samma process med mitt andra paket = 2-4 veckor av nonsens!

Synd att det har blivit så för coolingstuff, det var en av de bästa butikerna i europa när lagersaldo och support fungerade. Jag tror coolingstuff har sett sina dagar nu, vilket speglar sig i priserna som coolerkit och inet har på liknande varor pga. svag "konkurrens".

Edit: Jag skickade ett mail och sa att jag skulle avbeställa båda ordrarna. Jag får se hur jag ska göra med den första ordern, om den kommer fram någon gång så får jag skicka tillbaka den eller något. Oavsett så är det inte acceptabelt att kommunikationen är så pass dålig och att lagersaldo inte stämmer. Allt har fungerar bra tills 1-2 månader tillbaka då kommunikationen och leveranstiderna blev katastrofala. Hoppas Artur fixar tillbaka butiken så man kan få lika bra service som innan.

Edit 2: Jag fick svar från coolingstuff nyss och båda ordrarna drogs tillbaka. Det ironiska vara att mitt första paket kom fram dagen efter men av någon anledning så skickades aldrig avi till min mobil. Detta är både synd och ironiskt då jag beställde samma grejer från en annan butik igår och betalade märkbart mer. Coolingstuff sa att han hade fullt upp mer den nya hemsidan och därför inte hade så mycket tid med kundkontakt, men när den nya sidan kommer live så kommer servicen bli som förr vilket är skönt att höra. Det positiva är att coolingstuff kommer acceptera retur på min första order, jag behöver alltså inte lösa ut den. En ganska absurd historia men det är skönt att nya hopp finns för coolingsuff i framtiden.

Permalänk
Medlem

Jag har nu väntat i snart fyra veckor på min beställning.
Jag har mailat två gånger utan svar.
Jag hade planerat att bygga nytt system på semestern, men det verkar inte bli så...
Hoppas verkligen att det blir ordning på butiken igen.

Permalänk
Medlem

Jag mailade i slutet av juni, fick svar 3e juli och sen efter det har jag inte fått något svar från coolingstuff. Har 2st beställningar som ligger och väntar men det var beställningsvara 1-3 veckor på dom prylarna. Så kan ju vara så enkelt att han inte har fått hem dom.

Visa signatur

5900X | 32GB DDR4 | EVGA T2 1000W | Nvidia 3080Ti

Permalänk
Medlem

Verkar vara lika illa fortfarande.. Synd.
Inget svar o ingen produkt..

Permalänk
Medlem

Jag hoppas det ordnar upp sig! Detta är min absolut favoritbutik. Bra priser och oslagbar service, jag har t.o.m fått hemleverans av Arthur

Visa signatur

Main: 9900k @ 5.0GHz | 16GB @ 3400MHz CL15 | RTX 2080 @ 2100/16200MHz 12378 Time Spy
HTPC: R5 3600 @ 4.2 | 16GB @ 3600MHz CL18 | GTX 1080 @ 2088/11006MHz 8039 Time Spy

Permalänk
Medlem

Var också min favoritbutik med vattenkylning när man pillade och plockade med det :/
Hoppas han kommer tillbaka iaf.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Jag har med vart nyfiken på om den va igång. gjorde en beställning i october 2015. i januari 2016 fick jag sms om att jag har 2 paket att hämta på posten från coolingstuff. lite väl långa leveranstider tycker jag

Permalänk
Entusiast

Nån som har nån uppdatering på läget? Står att varor som beställs före 15 skickas samma dag. Men det verkar ju inte ha funkat nåt vidare på senare tid. Sidan är för tillfället under uppdatering...

Permalänk
Medlem

vad blir det då?

Permalänk
Medlem

Jag tror inte butiken kommer återkomma.

Permalänk
Medlem

Fantastisk kundservice. Synd att han la av?

Var mitt förstaval vid köp av vattenkylning. Bra priser hade han med, för att inte tala om supersnabb frakt.