Asus GTX 770 överhettar och bluescreenar efter 20 minuter av CS:GO.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2014

Asus GTX 770 överhettar och bluescreenar efter 20 minuter av CS:GO.

Hallå sweclockers, köpte ett gtx 770 för cirka två månad sedan och det har varit extrema problem med överhettningen på kortet sedan dag ett.

När jag inte ens kör ett så krävande spel som cs:go så efter runt 20-30 minuter så blir skärmen helt grå/blå/grön, en helt random färg (Alltid enfärgad) och allt fryser sig så jag måste göra en tvingad nedstängning.

Datorn fryser och når en temp på 92 grader efter cirka 3-4 minuters benchmark. (Använde mig av 3Dmark)

Saker jag testat:
*Bytt chassi med bättre luftflöde samt gjort en magnifik kabeldragning.
*Bytt moderkort till ett vassare.
*Bytt PSU från 450w till 750w
*Uppdaterat BIOS till senaste versionen.
*Senaste drivrutinerna från nvidia, även testat att göra en rollback till en mer stabil drivis.
*Testat både Windows 7 och 8
.1

Det enda jag ser som åtgärd jag inte har testat är att testa byta ut kylpastan på GPU:n.

Nu till min fråga, vet ni något jag kan göra utöver det jag redan gjort i min eviga kamp att sänka temperaturen på min gpu?

Specs:
Chassi: Corsair Carbide Spec 1
PSU: Corsair 750m
GPU: Asus GTX 770 OC2
Moderkort: Asus 990fx (AM3+)
Processor: AMD FX-8320 8C 3,5GHz Black Edition
RAM: Corsair Vengance 8GB

Tack på förhand.
Ziddanlol

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av ziddanlol:

Hallå sweclockers, köpte ett gtx 770 för cirka två månad sedan och det har varit extrema problem med överhettningen på kortet sedan dag ett.

När jag inte ens kör ett så krävande spel som cs:go så efter runt 20-30 minuter så blir skärmen helt grå/blå/grön, en helt random färg (Alltid enfärgad) och allt fryser sig så jag måste göra en tvingad nedstängning.

Datorn fryser och når en temp på 92 grader efter cirka 3-4 minuters benchmark. (Använde mig av 3Dmark)

Saker jag testat:
*Bytt chassi med bättre luftflöde samt gjort en magnifik kabeldragning.
*Bytt moderkort till ett vassare.
*Bytt PSU från 450w till 750w
*Uppdaterat BIOS till senaste versionen.
*Senaste drivrutinerna från nvidia, även testat att göra en rollback till en mer stabil drivis.
*Testat både Windows 7 och 8
.1

Det enda jag ser som åtgärd jag inte har testat är att testa byta ut kylpastan på GPU:n.

Nu till min fråga, vet ni något jag kan göra utöver det jag redan gjort i min eviga kamp att sänka temperaturen på min gpu?

Specs:
Chassi: Corsair Carbide Spec 1
PSU: Corsair 750m
GPU: Asus GTX 770 OC2
Moderkort: Asus 990fx (AM3+)
Processor: AMD FX-8320 8C 3,5GHz Black Edition
RAM: Corsair Vengance 8GB

Tack på förhand.
Ziddanlol

Garanti?
Skicka tillbaks det.

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 1800X @4Ghz ] [ Asus 1070 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill RipJawsV 3200Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 17.260p CPU-Z