Permalänk

körde efter denna: https://www.youtube.com/watch?v=WMZoWOpry40

har: Coolermaster h någonting dom rekomenderade den starkt på inet när jag var där förra vintern

Permalänk
Medlem
Skrivet av stewart94:

körde efter denna: https://www.youtube.com/watch?v=WMZoWOpry40

har: Coolermaster h någonting dom rekomenderade den starkt på inet när jag var där förra vintern

OK. Jag tänker inte kolla 14 minuter video nu. Men om du vet att du inte matat på onödig spänning så kanske du ska överväga 4,4 GHz, jag misstänker dock att spänningen kan sänkas.
Vissa av dessa processorer kommer inte längre än så här utan att man börjar sätta sig in i inställningarna ordentligt. Det mesta man kan få ut av överklockning har du nu fått.

Permalänk

Sänkte ner till 4,4 Ghz nu och tempen sänktes lite, ligger på 70-82 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av stewart94:

Sänkte ner till 4,4 Ghz nu och tempen sänktes lite, ligger på 70-82 nu

Hur belastar du? 70-82 är ett rätt stort intervall.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stewart94:

Med den spänningen borde du komma långt över 4.4GHz. Kör min i 4.8Ghz på samma spänning. Sen är visserligen alla processorer olika. Kör du automatisk spänning eller med offset?

Permalänk

så jag borde kunna sänka spänningen för att får ner tempen och endå ha kvar 4,4 ghz?

offset menar du manuell då eller? isåfall ja

Edit: kollade nu och kan bara välja mellan manuell och offset

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av stewart94:

så jag borde kunna sänka spänningen för att får ner tempen och endå ha kvar 4,4 ghz?

offset menar du manuell då eller? isåfall ja

Edit: kollade nu och kan bara välja mellan manuell och offset

Kör offset och sänk spänningen stegvis till den blåskärmar. Sedan höjer du ett par steg och testar igen. På så sätt kan du hitta lägsta möjliga spänning för just den hastigheten. Sätt LLC (load line calibration) på ultra high med. Om du vill kan jag skicka ett PM med mina inställningar om du vill ha något att jämföra med.

Permalänk

gör det hade varit schysst som fan!

Permalänk
Medlem

Vad kör du när du stresstestar? När man ska stresstesta och mäta temperaturer så bör man köra prime95 eller något annat som absolut belastar processorn till max. Tycker dina temperaturer ser alltför höga ut om du inte pressar processorn till absolut max.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Kör prime95, har inte problem med temperaturen i vanliga fall, jag måste gjort något fel när jag försökt klocka :/

Kommer upp i dom tempsen någon minut efter jag kört igång stresstestet.

Permalänk

Har suttit och läst guider och kollat när folk gjort det på Youtube sen 4 imorse.

Jag måste fan vara efterbliven eller något xD

Permalänk
Medlem

Vad har du för fps då? BF4 är väldigt CPU-krävande och särskilt på låg upplösning och lägre inställningar kommer processorn att flaska. Du kan inte få minimum +100 fps i BF4.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem

Annars måste jag ju även ställa standardfrågan om du kopplat bildskärmen till grafikkortet eller till moderkortet?

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p