Nätverk segt på kvällen + natten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Maj 2014

Nätverk segt på kvällen + natten.

Hejsan alla clockers

Mitt nätverk har fått tuppjukk, på dagen går det skit fint tillräckligt snabbt med 17-2mbit/s
Men på kvällen + natten så slöar det ner och går ner till typ 10 :/

Vad är felet?

Mvh.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Registrerad
Aug 2006

Felet är att på kvällen så finns det ett nattlevande djur som lever på att äta fiberkablar. Så det blir stora störningar på nätet, sen när det börjar ljusna till så kommer det fram ett annat djur som boostar signalen, därav ditt problem.

Hoppas mitt svar ger dig lika glädje som din fråga.

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX 8GB 1600MHZ X 2

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Sverige
Registrerad
Dec 2005

Jag tänkte bara på:

Men allvarligt talat, ska vi kunna hjälpa till och svara på dina frågor behöver vi veta betydligt mer om din internetförbindelse, nätverkskonfiguration och hur många ni är som använder er av linan och till vad.

Synpunkter på min moderering? Hör av dig via PM eller mail.

W7, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Huawei P10 Plus
* Stolt paragrafryttare *

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

På kvällen är folk hemma från jobbet och sitter och streamar Netflix etc = större belastning på nätet.
Hur sent på natten sträcker sig den lägre hastigheten?

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyresö
Registrerad
Apr 2014

Men det är ju på natten alla gamla gubbar sitter och porrsurfar! fap. fap!

Intel i7 4770 | GTX 980 stockkylare | Corsair Vengeance 1600MHz | Coolermaster 412S | Evga supernova G2 750w Guld | Nzxt H440 röd | MSI Gaming 5 | Logitech G502 | Benq XL2430T 144 Hz | Xtrify XG1-R | Flygprylar: Thrustmaster warthog | Saitek combat rudder pedals | Oculus rift CV1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
A.ROOT-SERVERS.NET
Registrerad
Jul 2001

Nu skriver han ju om sitt nätverk, ingenting om någon internetuppkoppling.

Medlem #14

CISSP, MCT,MCITP, MCSE+Security, MCSE+Messaging, Inet+, Network+,MCT, MCP,CNA, CCA, CCNA, A+

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Gokartkungen20:

Hejsan alla clockers

Mitt nätverk har fått tuppjukk, på dagen går det skit fint tillräckligt snabbt med 17-2mbit/s
Men på kvällen + natten så slöar det ner och går ner till typ 10 :/

Vad är felet?

Mvh.

Samma fel som gör att det ibland blir trångt på vägarna. Fler bilar än vad vägen klarar av.

Frågan är snarast var din flaskhals är. Och det är lite svårt att spekulera i eftersom vi varken vet på vilka vägar du kör eller om du cyklar, åker buss eller kör egen bil.

Men får jag gissa så beror det på att du och din brorsa samtidigt försöker åka ut från garageuppfarten. Testa med kabel i stället för wifi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Maj 2014

Okej XD does svar doe