Position på inlopp och utlopp på ekwaterblocks

Permalänk

Position på inlopp och utlopp på ekwaterblocks

Hej Swec

Håller på att planera min loop och har en fråga, sitter just nu på 3st GTX Titan med FC-Block. Jag tänkte göra så här med mina grafikkort:

Frågan är du egentligen hur dumt är det? Jag tänker inte byta ut lådan snart och som ni ser kör han helt raka rör från grafikkortet så perfekta hål har borrats för detta ska gå. Men om jag då byter grafikkort inom en snar framtid, är det troligt att position för hålen flyttas även om man köra EK-block? Eller har de generellt haft sina inlopp och utlopps hål på samma ställe(exakt på millimetern)? Vet att det är en svår fråga att svara på men jag tror själv att enda sedan GTX 580 har EK haft sina hål på samma ställe, jag kan dock inte verifiera detta.

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Hej Swec

Håller på att planera min loop och har en fråga, sitter just nu på 3st GTX Titan med FC-Block. Jag tänkte göra så här med mina grafikkort:

http://i.ytimg.com/vi/whKB8YvB14w/maxresdefault.jpg

Frågan är du egentligen hur dumt är det? Jag tänker inte byta ut lådan snart och som ni ser kör han helt raka rör från grafikkortet så perfekta hål har borrats för detta ska gå. Men om jag då byter grafikkort inom en snar framtid, är det troligt att position för hålen flyttas även om man köra EK-block? Eller har de generellt haft sina inlopp och utlopps hål på samma ställe(exakt på millimetern)? Vet att det är en svår fråga att svara på men jag tror själv att enda sedan GTX 580 har EK haft sina hål på samma ställe, jag kan dock inte verifiera detta.

Måste erkänna att jag inte har koll på hur de nyaste EK blocken är men det har varierat flera cm i sidled på tidigare fullcoverblock.

Permalänk
Medlem

Är nog skillnad från block till block på inlet och outlet tex EK har ju olika på gamla blocken mot clq blocken osv, han på bilden kör med ett caselabs chassi och vad det ser ut som gjort hålen i täcklocken som man kan byta ut med cl chassit för en liten slant. Men håller med att det är snyggt som tusan när man gör så.

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk

Okej det låter ju inte som man ska satsa på en sådan där uppsättning då även om det är snyggt.

@Ten jag har and ett likadant chassi nu och du måste byta hela den delen av chassiet om du ska flytta hålen tyvärr, vet ej och mid chassis delen går att köpa separat men du måste montera ner hela chassit för att byta den, så nej det är inte enkelt att fixa:p

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AquaRelliux:

Okej det låter ju inte som man ska satsa på en sådan där uppsättning då även om det är snyggt.

@Ten jag har and ett likadant chassi nu och du måste byta hela den delen av chassiet om du ska flytta hålen tyvärr, vet ej och mid chassis delen går att köpa separat men du måste montera ner hela chassit för att byta den, så nej det är inte enkelt att fixa:p

Du får svårt att montera slangen utan att tömma och montera ner chassit om man har en pedestal sitter på 3 skruvar om man sket i den vid nätagget
Tänkte du hade som på mitt M8 så man kan köpa till lösa täcklock typ denna http://www.caselabs-store.com/bottom-accessory-mount-tubing-m... beroende på fläktstolek givetvis de når man dock bara från undersidan(utgår från mitt fd M8 så det kanske inte stämmer).

Visa signatur

| AMD 5600 X | ASUS PRIME B550-PLUS | Kingston Fury 16GB DDR4 3600MHz | MSI RTX 3070 | Be Quiet Dark power Pro 10 850W | Dell S2716DG | Noctua NH-D15 | Corsair Carbide 600Q | | Sony Z2 tablet | En HTPC

Permalänk

Officiellt svar från EK-waterblocks

"Water block ports of EK-FC 980 aligns with the EK-FC780 GTX Ti, EK-FC770 GTX (GW), EK-FC780 GTX Jetstream, EK-FC Titan as well as EK-FC Titan SE.

If you need any further information, please do not hesitate to contact me."

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk

Datorn på bilden är jaystwocents dator skunkworks som finns på Youtube. Och han har bytt ut hårdvaran i den nyss och klarade sig med att bara behöva göra en liten extra böj på ett av rören om jag inte minns fel.

https://www.youtube.com/watch?v=whKB8YvB14w&list=UUkWQ0gDrqOC...

i videon vid ca 11min in kommer det fast det var mest cpun som kom lite off.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Du kan ju byta rören mot korta bitar slang...då gör det ju inte så mycket om det diffar några mm hit eller dit...eller så kan du bocka rören, men det är ju lite mer jobb.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Skrivet av Gunner357:

Datorn på bilden är jaystwocents dator skunkworks som finns på Youtube. Och han har bytt ut hårdvaran i den nyss och klarade sig med att bara behöva göra en liten extra böj på ett av rören om jag inte minns fel.

https://www.youtube.com/watch?v=whKB8YvB14w&list=UUkWQ0gDrqOC...

i videon vid ca 11min in kommer det fast det var mest cpun som kom lite off.

Jag vet exakt vilken dator det är, ja han har byt ut hårdvaran men han har samma GPUER kvar, så det svarar ju inte på min fråga

Skrivet av ZAIZAI:

Du kan ju byta rören mot korta bitar slang...då gör det ju inte så mycket om det diffar några mm hit eller dit...eller så kan du bocka rören, men det är ju lite mer jobb.

Nej för hela meningen med ett cleant bygge blir förstört då:(

Jag har fått svar från EK nu igen:

"Dear customer,

All the new fullcover waterblocks with Terminal link will be aligned.

If you need any further information, please do not hesitate to contact me."

Så bör inte vara några problem alls då alltså

Visa signatur

Gaming:[Asus Crosshair Extreme X670e]-[AMD R9 7950X3D]-[G.Skill TridentZ 6000Mhz 32GB]-[MSI Suprimx RTX 4090]-[Samsung 980PRO 2TB]-[Lian Li O11]:.
Server:[Asrock Rack X570d4u-2l2t]-[AMD R5 5600X]-[64GB ECC]-[nVidia P2000]-[40TB WD Re + 500GB Curcial MX100]:.

Permalänk
Skrivet av AquaRelliux:

Jag vet exakt vilken dator det är, ja han har byt ut hårdvaran men han har samma GPUER kvar, så det svarar ju inte på min fråga

Ja jag kom på det sedan men man kan nog inte vara helt säker på att in och ut lopp alltid är på samma plats blocken i mellen.:)

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D