Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Konstiga färger i Windows 8

Hej,

Jag är helt ny på den här sidan och kan inte hitta lösningen på mitt problem. Jag har en relativt ny ASUS med Windows 8, och när jag spelat DVD eller streamat från t ex SVT Play, ändras skärmbilden ofta till skarpa pastellfärger som grönt, gult och rött. Det tar över allting: siter, skrivbord, epost. Enda sättet att bli av med eländet som jag hittat är att helt enkelt starta om datorn. Men problemet kvarstår ju. Vad är det, och hur får jag bort det?

Nej, jag vet nästintill nada om datorer. Men jag har aldrig upplevt det här med någon tidigare Windows-version.

Tacksam för alla tips,
Uffe

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Nov 2010

Gå tillbaka med datorn och låt service titta på den. Kan mycket väl vara hårdvarufel, annars om du känner någon kan du alltid prova att installera om Windows 8 och hoppas på att det endast var mjukvarufel.

Macbook Pro Retina 15 - late 2013

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Tack för ditt svar, Tobbe!

Jag har redan prövat med ominstallation och det fungerade ett tag, men problemet har kommit tillbaka och det inträffar oftare nu.

Jag får väl släpa iväg med datorn till MediaMarkt då!

Vänliga hälsningar,
Ulf

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010

Låter som grafikkortet har hårdvarufel. Lämna in bara.

MODERMODEM: Asus P8P67 PRO | i5 2500K @4.5GHz | 16GB RAM | R9 290 OC | 500GB SSD |
NAS 30TB: 8x3TB RAIDz2 | 2x3TB Mirrored | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |