Permalänk
Medlem

Port forwarding

Hej!
Jag har precis börjat lära mig hur man port forwardar då jag ska försöka köra lite dedicated servers etc dock så kan jag inte hitta min egna dator när jag ska assigna portsen till någon av enheterna på nätverket vad ska jag göra?

Min dator heter Joar-Stationär

I nätverk så hittas alla enheter som är på just nu (förutom mobiler etc)
Mvh

EDIT: Jag såg att man kunde välja använder identifierad och visste inte vad jag skulle skriva in så jag skrev bara min dators ip dock så fungerade inte det och jag antar att man inte använder användaridentifierat på det sättet.

Permalänk
Medlem

Om din dator kör DHCP så finns den i listan - kruxet är att veta hur den presenteras.
Ta reda på din dators mac-adress, jag skulle tro att den finns med i listan som "unknown-xx:yy:zz"

Permalänk
Medlem

Ok och är mac adressen det som står efter unknown?

Permalänk
Medlem

Ok,
Jag hittade min mac adress och såg min unknown dator dock när jag checkade med portforward.com egna utility så hadde portsen fortfarande öppnats så här ser det ut:

Permalänk
Medlem

Du måste ha en tjänst igång som lyssnar till porten du har forwardat.
Är TS-servern igång? Ingen brandvägg eller liknande på servern som blockar trafiken?

Permalänk
Medlem

Nu är den igång jag vet inte om den funkar ipn ska vara 90.229.237.207 ifall någon vill försöka gå med.
Brandvägg har jag stängt av.
EDIT: nu säger programmet att vissa ports är öppna och att vissa ports är låsta pga program som använder dem.
antar att detta är ett mycket gott tecken eventuellt?
EDIT2: Tack för hjälpen!
Teamspeak servern fungerar!