Byggde nyss ny dator, internet fungerar ej.

Permalänk
Medlem

Byggde nyss ny dator, internet fungerar ej.

Hej kära sweclockers medlemmar, jag har ett litet problem som förstör min söndagskväll lite smått. Jag byggde klart min dator idag och har installerat windows 8.1. Mitt moderkort är ett msi gaming 5 förresten. Jag får inget internet när jag stoppar in ethernetkbabeln.

När jag kör felsök så får jag detta meddelande:"Windows did not detect a properly installet network adapter. If you have a network adapter, you will need to re-install the driver." Är detta drivrutiner dem menar, eller har jag byggt fel i datorn? Det är även första gången jag använder windows 8 så det är ju också en nackdel.

§7
Permalänk
Medlem

Kör installationsskivan som följer med moderkortet eller ladda hem rätt drivrutiner från moderkortstillverkarens hemsida.

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Jag la över den på ett usb från min andra dator, ska jag boota med det usb't nu?

Permalänk
Medlem

Du behöver inte boota från USB minnet bara för att installera drivrutiner heller. Anledningen till att internet inte funkar är med 99% säkerhet att du inte har installerat drivrutiner för nätverkskortet ännu. Kolla på hemsidan för ditt moderkorts tillverkare, alla drivrutiner du behöver bör finnas där.

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem

Jag är som sagt väldigt ny på windows 8, men jag förde över den drivrutin som jag tror var till mitt moderkort, när jag klickar på den så står det: "This app can't run on your pc."
Jag måste verkligen lösa detta då jag ska lana imorn och paniken börjar närma sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stros:

Jag är som sagt väldigt ny på windows 8, men jag förde över den drivrutin som jag tror var till mitt moderkort, när jag klickar på den så står det: "This app can't run on your pc."
Jag måste verkligen lösa detta då jag ska lana imorn och paniken börjar närma sig.

Vad är det för tillverkare och modell på ditt moderkort?

Visa signatur

CPU: Core i5 4690K | GPU: MSI GeForce GTX 970 Gaming | Mammabräda: Asus Maximus VII Ranger | Minnen: Corsair Vengeance 8 gb (2x4) 1600 Mhz | Kylare: Be Quiet! Pure Rock Slim | PSU: Evga SuperNova G2 750W | Chassi: NZXT H440 Red/Black

Permalänk
Medlem
Permalänk
Permalänk
Hedersmedlem

*Trådstart redigerad*

Tagit bort piratkopieringssnack enligt §7. Denna gången har jag varit snäll och inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 7 Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...