Permalänk
Medlem

Lätt klockning på fx 6350?

Jag har läst guider men fattar inte de är så mkt information, ska de vara så svårt att klocka?
Räcker de inte att bara ändra några settings o ändå klocka lite?
Köpte cooler master hyper 212 evo och satte på idag.
Kan ni hjälpa mig att klocka utan att ändra 100 inställningar så jag förstår?

Moderkort: Gigabyte GA-970A-DS3P
Cpu: FX-6350

Permalänk
Medlem

ja och ändra då FSB i bios. ändra i 5mhz steg, efter 10-15mhz måste du ha koll så ramens hastighet.

Permalänk
Medlem

Ja gick in o ändrade från 3.9ghz till 4.5 och tog bort turbo som kunde gå till 4,2
De blev blåskärm o nu har ja återställt allt, men den är konstig, lång loadingscreen på spel, hänger sig, dock har den funkat ok nu i 30min. kan den ha gått sönder av de lilla?

Permalänk
Medlem

den är inte trasig. vad ändrade du fsb till? och vilken hastighet gick ramen i? börja med 4.2ghz o prova i OCCT i 15-25min ifall den är stabil o inte blir för varm.

Permalänk

Varför råder du honom att klocka med fsb? Klocka med multin istället. Om han ska hålla på med fsb så får han nog ta att läsa på lite.

Visa signatur

| Intel i5-4670k @ 4.6Ghz | Noctua NH-U12P SE2 | Asus GTX 980 | ASUS Z-87 A| Några SSD | Corsair TX V2 750W PSU | 12GB DDR3 Ram|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wallman_91:

Varför råder du honom att klocka med fsb? Klocka med multin istället. Om han ska hålla på med fsb så får han nog ta att läsa på lite.

det är ju sant. multi är lättare men är det en black edition med upplåst multi? låter inte som en upplåst modell men har inte kollat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Disney:

det är ju sant. multi är lättare men är det en black edition med upplåst multi? låter inte som en upplåst modell men har inte kollat...

Alla processorer i FX-serien är upplåsta.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag klockade med multiplayer bara, de är black edition.
Jag testade 4.3 o den blev ostabil av bara de :S
Jag rörde inte ramen o vet inte va de låg på, de enda jag gjorde va o stänga av turbo och höjde multiplayern.

Ne de verkar inte som att den har gått sönder ialf men ja blev orolig ett tag
Jag har klockat mitt grafikkort som satan kan de göra att den blir ostabil? Den är stabil sålänge ja inte grejjar med cpu:n