Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011

Lätt klockning på fx 6350?

Jag har läst guider men fattar inte de är så mkt information, ska de vara så svårt att klocka?
Räcker de inte att bara ändra några settings o ändå klocka lite?
Köpte cooler master hyper 212 evo och satte på idag.
Kan ni hjälpa mig att klocka utan att ändra 100 inställningar så jag förstår?

Moderkort: Gigabyte GA-970A-DS3P
Cpu: FX-6350

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

ja och ändra då FSB i bios. ändra i 5mhz steg, efter 10-15mhz måste du ha koll så ramens hastighet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011

Ja gick in o ändrade från 3.9ghz till 4.5 och tog bort turbo som kunde gå till 4,2
De blev blåskärm o nu har ja återställt allt, men den är konstig, lång loadingscreen på spel, hänger sig, dock har den funkat ok nu i 30min. kan den ha gått sönder av de lilla?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002

den är inte trasig. vad ändrade du fsb till? och vilken hastighet gick ramen i? börja med 4.2ghz o prova i OCCT i 15-25min ifall den är stabil o inte blir för varm.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Feb 2012

Varför råder du honom att klocka med fsb? Klocka med multin istället. Om han ska hålla på med fsb så får han nog ta att läsa på lite.

| Intel i5-4670k @ 4,2GHz 1,18V | Noctua NH-U12P SE2 | Tri-X R9 290 | ASUS Z-87 A| Seagate 1TB HDD @7200rpm | Corsair TX V2 750W PSU | 2x4GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1333MHz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Feb 2002
Skrivet av Wallman_91:

Varför råder du honom att klocka med fsb? Klocka med multin istället. Om han ska hålla på med fsb så får han nog ta att läsa på lite.

det är ju sant. multi är lättare men är det en black edition med upplåst multi? låter inte som en upplåst modell men har inte kollat...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Disney:

det är ju sant. multi är lättare men är det en black edition med upplåst multi? låter inte som en upplåst modell men har inte kollat...

Alla processorer i FX-serien är upplåsta.

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
kurdistan
Registrerad
Jan 2011

Jag klockade med multiplayer bara, de är black edition.
Jag testade 4.3 o den blev ostabil av bara de :S
Jag rörde inte ramen o vet inte va de låg på, de enda jag gjorde va o stänga av turbo och höjde multiplayern.

Ne de verkar inte som att den har gått sönder ialf men ja blev orolig ett tag
Jag har klockat mitt grafikkort som satan kan de göra att den blir ostabil? Den är stabil sålänge ja inte grejjar med cpu:n