Windows 10 får gränssnitt för hybrider inom de närmsta månaderna

Permalänk
Melding Plague

Windows 10 får gränssnitt för hybrider inom de närmsta månaderna

Utvecklingen av Windows 10 fortsätter och inom kort är det dags för det pekskärmsorienterade gränssnittet att finputsas, där en av finesserna blir smidigare användning med hybriddatorer.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Fint, detta vill jag har till surfacen

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Tänk om de bara hade gjort detta från början....

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem

Ser bra ut att man välja utseende/GUI beroende på om man kör med tangentbord/musplatta eller som ren surfplatta.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tänk om de bara hade gjort detta från början....

Snark...

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Medlem
Skrivet av epple:

Tack för ditt bidrag.

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Inaktiv

Jag kan knappt bärga mig tills Microsoft presenterar vad de lyckas fördärva nästa version av Windows med.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Segas:

Jag kan knappt bärga mig tills Microsoft presenterar vad de lyckas fördärva nästa version av Windows med.

Skickades från m.sweclockers.com

Haha, indeed
För hittills är det enbart one-drive kravet som sabbar upplevelsen.
Garanterat så har dom nånting "stort" på gång som dom vill tvinga på folk

Bäst vore ju möjligheten till "avancerad" installation där man kan välja bort allt som luktar touch, "live" etc.
En ren installation helt enkelt, utan att kräva handpåläggning för att få bort all dret som inte har med själva OS'et att göra.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

Haha, indeed
För hittills är det enbart one-drive kravet som sabbar upplevelsen.
Garanterat så har dom nånting "stort" på gång som dom vill tvinga på folk

Bäst vore ju möjligheten till "avancerad" installation där man kan välja bort allt som luktar touch, "live" etc.
En ren installation helt enkelt, utan att kräva handpåläggning för att få bort all dret som inte har med själva OS'et att göra.

Onedrive-krav? Vad pratar du om?

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Onedrive-krav? Vad pratar du om?

I de installationer jag har gjort så lyckas jag dels inte skapa vanliga offline acc utan måste köra MS varianten.
Och inte heller hittar jag hur man tar bort onedrive.

Det kan ju såklart vara SBS, men man tycker ju att det borde vara enkelt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Svensktiger:

I de installationer jag har gjort så lyckas jag dels inte skapa vanliga offline acc utan måste köra MS varianten.
Och inte heller hittar jag hur man tar bort onedrive.

Det kan ju såklart vara SBS, men man tycker ju att det borde vara enkelt.

Båda sakerna är väldigt enkla att åtgärda... därmed är ditt påstående att det är ett krav med Onedrive helt fel. Det är absolut inte ett krav och har aldrig varit.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Båda sakerna är väldigt enkla att åtgärda... därmed är ditt påstående att det är ett krav med Onedrive helt fel. Det är absolut inte ett krav och har aldrig varit.

Ok o vise, hur gör jag om admin acc till vanligt offline acc ?
Och hur får jag bort onedrive ?
Det verkar inte vara där man tror, d.v.s kontohantering resp aktivera/inaktivera windowsfunktioner.
Jag är genuint intresserad då dessa frågetecken måste raderas om W10 skall användas "skarpt" hos mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ok o vise, hur gör jag om admin acc till vanligt offline acc ?
Och hur får jag bort onedrive ?
Det verkar inte vara där man tror, d.v.s kontohantering resp aktivera/inaktivera windowsfunktioner.
Jag är genuint intresserad då dessa frågetecken måste raderas om W10 skall användas "skarpt" hos mig.

"PC Settings" -> "Your Profile" -> "Disconnect"

Jag brukar växla mellan Microsoft-konto och lokalt konto på HTPC:n för att kunna ladda ner appar från Microsoft Store (vilket inte kan göras utan Microsoft-konto).

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Ok o vise, hur gör jag om admin acc till vanligt offline acc ?
Och hur får jag bort onedrive ?
Det verkar inte vara där man tror, d.v.s kontohantering resp aktivera/inaktivera windowsfunktioner.
Jag är genuint intresserad då dessa frågetecken måste raderas om W10 skall användas "skarpt" hos mig.

Citat:

Click Create Account

On the next page, ignore all the textboxes to enter your names and details etc - at the bottom is a small link that says "Continue using my existing account."

This will allow you to keep using the existing local account

It's very sneaky of Microsoft to hide this option away. Most people who want to keep their local account will not be able to find this

http://superuser.com/questions/661659/skip-sign-in-to-your-mi...

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Skrivet av Svensktiger:

Ok o vise, hur gör jag om admin acc till vanligt offline acc ?
Och hur får jag bort onedrive ?
Det verkar inte vara där man tror, d.v.s kontohantering resp aktivera/inaktivera windowsfunktioner.
Jag är genuint intresserad då dessa frågetecken måste raderas om W10 skall användas "skarpt" hos mig.

Jag är helt åt andra hållet. Jag älskar Onedrive, det har ökat min effektivitet i jobbet åtskilligt. Den första tjänsten för syncronisering av filer som funkar som jag vill. För mig är Onedrive eller liknande tjänst ett krav vid val av operativsystem numera.

Men alla är olika!

Permalänk
Medlem
Skrivet av FirrenPirren:

Jag är helt åt andra hållet. Jag älskar Onedrive, det har ökat min effektivitet i jobbet åtskilligt. Den första tjänsten för syncronisering av filer som funkar som jag vill. För mig är Onedrive eller liknande tjänst ett krav vid val av operativsystem numera.

Men alla är olika!

OneDrive hade varit skitbra om det inte vore för rapporter som dessa: http://wmpoweruser.com/watch-what-you-store-on-skydriveyou-may-lose-your-microsoft-life/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sir. Haxalot:

OneDrive hade varit skitbra om det inte vore för rapporter som dessa: http://wmpoweruser.com/watch-what-you-store-on-skydriveyou-may-lose-your-microsoft-life/

Skickades från m.sweclockers.com

Artikeln (från 2012) tycks ju handla om något som hände 2011, är det samma regelverk idag, som det som listas i artikeln, för vad som får laddas upp?

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem

Ser fram emot det, sett lite nya produkter för att hantera detta hos småföretag men också större kunder, kommer att bli intressant

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av BrutalSwede:

Tack för ditt bidrag.

Lugnt, ville inte överglänsa din djupa analys.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

"The irony of the Information Age is that it has given new respectability to uninformed opinion."

Permalänk
Avstängd

Måste vara idétorka hos Microsoft ifall man döper något efter en Sci-Fi serie

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Måste vara idétorka hos Microsoft ifall man döper något efter en Sci-Fi serie

Din utelämning av smileys gör att man tror du är allvarlig. Jag hoppas att så inte är fallet. Eller du tror kanske att ordet inte har någon betydelse utan skapades samtidigt som serien?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Rashnu:

Din utelämning av smileys gör att man tror du är allvarlig. Jag hoppas att så inte är fallet. Eller du tror kanske att ordet inte har någon betydelse utan skapades samtidigt som serien?

Jag glömde faktiskt sätta en smiley, så här kommer den

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rajat:

Jag glömde faktiskt sätta en smiley, så här kommer den

Haha vilken tur! Man vet ju aldrig med folk