Permalänk
Medlem

H110 - Fläkt'problem'

Hej

Jag införskaffade mig min första vattenkylningslösning någonsin idag. Jag har gjort en del misstag men lyckats lösa det mesta till ett bra resultat i alla fall. Men det hör inte till frågan. Min fundering/fråga är att det då sitter två st 140mm fläktar på radiatorn, båda inkopplade på sysfan-uttagen på moderkortet. En av fläktarna ligger på runt 1000rpm och är tyst och skön, men den andra av någon anledning ligger på maxvarv, 1500rpm, men jag ser eller har inte gjort någon som helst skillnad med den andra fläkten.

Nu tankade jag speedfan och satte ner den andra fläkten till 1000rpm som den första, så nu låter det inte som en dammsugare här inne längre. Men jag undrar om någon annan har vart med om detta, eller vet vad detta handlar om? Provade såklart byta sysfanuttag på moderkortet, utan resultat.

Mvh
zipmix

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √

Permalänk
Medlem

Skumt, vill bara tipsa om att Corsair har en egen del på detta forumet, kanske om du testar fråga där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blofeld:

Skumt, vill bara tipsa om att Corsair har en egen del på detta forumet, kanske om du testar fråga där?

Kan jag ju göra, haha. tack. Admins kan då notera att jag skriver om tråden i Corsairs egna forumdel, vill inte bli låst för korspostning. Tack.

Visa signatur

i7-10700K 5.1Ghz / 32GB 3.6K Mhz / RTX 4070 Ti // OnePlus 8T
Dark mode √