Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellerud
Registrerad
Okt 2014

temp

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig

FellaN till din tjänst! :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellerud
Registrerad
Okt 2014

temp i csgo

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig har stock kylare

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av F33ll4NN:

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig har stock kylare

1: Gör ALDRIG två trådar samtidigt.
2: I svenskan är "fett" inte ett ord man använder i skrift på det sättet, tack.
3. 71 grader är inte farligt högt, Men jag skulle ändå köpa en ny kylare då processorn kanske kan få ett lite längre liv. Men skulle uppskatta om du även skrev med vad du har för system.

MVH Grumpy me.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mellerud
Registrerad
Okt 2014

Intel Core i5-4670K nvidia 760 msi moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hemma
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Xcym:

1: Gör ALDRIG två trådar samtidigt.
2: I svenskan är "fett" inte ett ord man använder i skrift på det sättet, tack.
3. 71 grader är inte farligt högt, Men jag skulle ändå köpa en ny kylare då processorn kanske kan få ett lite längre liv. Men skulle uppskatta om du även skrev med vad du har för system.

MVH Grumpy me.

+1

Vart kollar du temperaturen, är det processor eller GPU du pratar om?
Som Xcym säger så är det lugnt även om detta gäller Processorn men en extra fläkt skulle inte skada så att prylarna håller lite längre.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av F33ll4NN:

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig

Ligger din temp på 71grader är du svårt sjuk om inte redan död!

Vill du ha svar får du ta och ge mer information..

Tröttnat på att ha signatur

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av imjohannes5670:

Ligger din temp på 71grader är du svårt sjuk om inte redan död!

Vill du ha svar får du ta och ge mer information..

HAHAHA, död borde han varit för 29 grader sedan, men håller med dig, hade underlättat lite om han var lite tydligare

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar/Malmö
Registrerad
Jan 2012

det är inte farligt men skulle ändå aldrig köra på stockylare, köp en eftermarknads för en 2-300 och sätt på två fläktar på den så är det chill. Det är det ju dock nu också då det inte är en hög temp, runt 85+ skulle jag börja oroa mig och se över systemet. Jag ligger ganska stabilt med mitt i sign på en 43-50 med max peak på typ 70 grader och hdd på 30 typ. Oavsett vad jag gör, film, massa streams, csgo, 2 spel igång etc.

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro/PSUBeQuietDarkPowerPro1000w/ Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING/AURA/CPU:i7-6700K 4.2Ghz/Kylare:BeQuiet! SilentLoop240mm/Ram:Corsair 16GB DDR4 3200MHz Vengeance/GPU:Asus R9 280X Matrix Platinum 3GB/SSD:Corsair Force GT 2x120GB/HDD:Seagate/WD->20TB/OS:W7/TillbehörLogitechG930/Z906,G510/K350/M705/G440/
MionixNaos5000/7200/Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM,49"Sony,KD49X8005C/Mobil:Sony Z5

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2007

71 grader är väl rätt lugnt oavsett vilken komponent det gäller om det är i load, förutom din kropp då förstås..

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Bazile:

71 grader är väl rätt lugnt oavsett vilken komponent det gäller om det är i load, förutom din kropp då förstås..

Om det är en hårddisk då? Är ju bra å veta vilken komponent det är oavsett om det är farligt eller inte.

Tröttnat på att ha signatur

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2007
Skrivet av imjohannes5670:

Om det är en hårddisk då? Är ju bra å veta vilken komponent det är oavsett om det är farligt eller inte.

Självklart är det så, det var även därför jag skrev "väl"..

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Aug 2009

Om det är tempen i rummet som går upp till 71 så bör du vara orolig ...

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Här
Registrerad
Jul 2009

*trådar sammanfogade och låsta*

Citat:

§ 3.3
Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.