Permalänk
Avstängd

temp

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig

Visa signatur

FellaN till din tjänst! :)

Permalänk
Avstängd

temp i csgo

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig har stock kylare

Visa signatur

FellaN till din tjänst! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av F33ll4NN:

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig har stock kylare

1: Gör ALDRIG två trådar samtidigt.
2: I svenskan är "fett" inte ett ord man använder i skrift på det sättet, tack.
3. 71 grader är inte farligt högt, Men jag skulle ändå köpa en ny kylare då processorn kanske kan få ett lite längre liv. Men skulle uppskatta om du även skrev med vad du har för system.

MVH Grumpy me.

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Avstängd

Intel Core i5-4670K nvidia 760 msi moderkort

Visa signatur

FellaN till din tjänst! :)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xcym:

1: Gör ALDRIG två trådar samtidigt.
2: I svenskan är "fett" inte ett ord man använder i skrift på det sättet, tack.
3. 71 grader är inte farligt högt, Men jag skulle ändå köpa en ny kylare då processorn kanske kan få ett lite längre liv. Men skulle uppskatta om du även skrev med vad du har för system.

MVH Grumpy me.

+1

Vart kollar du temperaturen, är det processor eller GPU du pratar om?
Som Xcym säger så är det lugnt även om detta gäller Processorn men en extra fläkt skulle inte skada så att prylarna håller lite längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av F33ll4NN:

hej min temp går upp till 71 när jag spelar csgo är det lungt eller? fett orolig

Ligger din temp på 71grader är du svårt sjuk om inte redan död!

Vill du ha svar får du ta och ge mer information..

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Avstängd
Skrivet av imjohannes5670:

Ligger din temp på 71grader är du svårt sjuk om inte redan död!

Vill du ha svar får du ta och ge mer information..

HAHAHA, död borde han varit för 29 grader sedan, men håller med dig, hade underlättat lite om han var lite tydligare

Visa signatur

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Permalänk
Medlem

det är inte farligt men skulle ändå aldrig köra på stockylare, köp en eftermarknads för en 2-300 och sätt på två fläktar på den så är det chill. Det är det ju dock nu också då det inte är en hög temp, runt 85+ skulle jag börja oroa mig och se över systemet. Jag ligger ganska stabilt med mitt i sign på en 43-50 med max peak på typ 70 grader och hdd på 30 typ. Oavsett vad jag gör, film, massa streams, csgo, 2 spel igång etc.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

71 grader är väl rätt lugnt oavsett vilken komponent det gäller om det är i load, förutom din kropp då förstås..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bazile:

71 grader är väl rätt lugnt oavsett vilken komponent det gäller om det är i load, förutom din kropp då förstås..

Om det är en hårddisk då? Är ju bra å veta vilken komponent det är oavsett om det är farligt eller inte.

Visa signatur

Tröttnat på att ha signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av imjohannes5670:

Om det är en hårddisk då? Är ju bra å veta vilken komponent det är oavsett om det är farligt eller inte.

Självklart är det så, det var även därför jag skrev "väl"..

Visa signatur

R5 Define White | I7-4790K | Maximus VII Hero | Corshair H110 | Corsair Vengeance 2*8 Gb 2000mhz | ASUS STRIX 1070 | Samsung 256 Gb SSD | Samsung 512 Gb SSD, HDD 4x1TB Samsung Spinpoint | Corsair HX750i | 2x Dell U2412 | ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q |

Permalänk
Medlem

Om det är tempen i rummet som går upp till 71 så bör du vara orolig ...

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Moderator
Forumledare

*trådar sammanfogade och låsta*

Citat:

§ 3.3
Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord