Hjälp! En av fläktarna snurrar i fullspeed GTX 780

Permalänk

Hjälp! En av fläktarna snurrar i fullspeed GTX 780

Hej.

Jag har just köpt en Gigabyte GTX 780 rev 2.0, datorn funkar som det ska men en av fläktarna snurrar i fullspeed vad kan detta bero på?.

Jag har prövat att sänka farten med MSI Afterburner men det funkar inte alls. Har även avinstallerat drivrutinerna och sedan installerat igen. Samma problem.

Här är mina övriga specs:

CPU: Intel core i5 4690K
Ram: DDR3-DIMM2133 Team Zeus 2x4GB DDR3 2133MHz Blue Heatsink
Moderkort: MSI Z97-G45 GAMING
PSU: XFX XXX Edition 750W 80+ Bronze

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Hej.

Jag har just köpt en Gigabyte GTX 780 rev 2.0, datorn funkar som det ska men en av fläktarna snurrar i fullspeed vad kan detta bero på?.

Jag har prövat att sänka farten med MSI Afterburner men det funkar inte alls. Har även avinstallerat drivrutinerna och sedan installerat igen. Samma problem.

Här är mina övriga specs:

CPU: Intel core i5 4690K
Ram: DDR3-DIMM2133 Team Zeus 2x4GB DDR3 2133MHz Blue Heatsink
Moderkort: MSI Z97-G45 GAMING
PSU: XFX XXX Edition 750W 80+ Bronze

Kanske detta kan hjälpa https://forums.geforce.com/default/topic/632444/gigabyte-gtx-760-windforce-3x-strange-fan-behavior/?offset=2http://

Permalänk

Han har samma problem som mig men i min grafikkort så sitter alla kablar som dom ska så som jag såg det. Får väl kolla på grafikkortet igen.

Tack för länken

Permalänk
Medlem
Skrivet av terminator94zozo:

Han har samma problem som mig men i min grafikkort så sitter alla kablar som dom ska så som jag såg det. Får väl kolla på grafikkortet igen.

Tack för länken

Löste det sig med fläktarna ?? Jag köpte ett likadant kort som dig från netonnet och jag har inga problem med hastigheten på fläktarna. Däremot har jag haft ett rent helvete och få kortet att ge bild i windows.

Fick uppdatera bios till senast versionen för att överhuvudtaget komma in i windows. Ingen drivrutin från nvidias hemsida funkade, inte ens i felsäkert läge. Först när jag installerade drivrutinerna från dvd skivan man fick med så kunde jag komma in i windows.

Vilken version på drivrutinerna kör du ?? Jag har 320.49. Har provat 344.11, 337.88 och 332.11.