Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
sweden
Registrerad
Aug 2010

Telefoni via bredbandsbolaget

Hej alla.

Jag vill behålla min IP telefoni via bredbandsbolaget men slippa modemet helt efter alla larmrapporter i tidningarna om att bredbandsmodemen är lätta att hacka och kapa uppkopplingen.

Jag har fiber LAN och jag behöver egentligen inte modemet, utan jag tvingas använda modemet pgr av att jag har telefoni.

Finns det andra sätt att fortsätta ha telefoni från bbb men slippa modemet helt?
Jag har funderat på om det eventuellt finns andra datordelar till PC som fungerar med bbb´s IP telefoni.

Intel Core i7 3930K 3.2GHz socket 2011, Asus Rampage Extreme IV, Corsair 16GB (4x4096MB) CL8 1600Mhz VENGEANCE LP Quad Channel, Cooler Master Cosmos II Big Tower Black, Corsair AX 1200W 80+ Gold Modulär, Corsair H100 CPU water cooling.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Aug 2012
Skrivet av Anders.L:

Hej alla.

Jag vill behålla min IP telefoni via bredbandsbolaget men slippa modemet helt efter alla larmrapporter i tidningarna om att bredbandsmodemen är lätta att hacka och kapa uppkopplingen.

Jag har fiber LAN och jag behöver egentligen inte modemet, utan jag tvingas använda modemet pgr av att jag har telefoni.

Finns det andra sätt att fortsätta ha telefoni från bbb men slippa modemet helt?
Jag har funderat på om det eventuellt finns andra datordelar till PC som fungerar med bbb´s IP telefoni.

Det bästa du kan göra är att brygga modemet och inte använda modemets router funktion. Tror inte det går att slippa modemet helt ifall du använder ip telefoni.

Fractal Desgin Arc Midi, MSI GTX 580, i7 2600k, 120gb SSD, 2tb HDD, Corsair H100i, Corsair CX600

http://www.inet.se/produkt/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Tråd flyttad*

Tror du får bättre svar här i Nätverk och uppkoppling
/moderator

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk