Prisvärt webbhotell/domän/ med dynamisk DNS funktion? (hostar TS3- och spelservrar)

Permalänk
Medlem

Prisvärt webbhotell/domän/ med dynamisk DNS funktion? (hostar TS3- och spelservrar)

Hej. Jag behöver lite hjälp. Jag hostar TS3- och spelservrar hemifrån med en dedikerad serverdator. Min ISP kan bara ge mig dynamisk IP så har använt DDNS genom min router med deras egna "asuscomm". Men jag ville få det lite mer proffsigt, så jag köpte en domän och webhotell hos "one.com". Detta insåg jag ganska snart var ett dumt val då de inte har en dynamisk DNS-funktion.

Som tur var så har de 15 dagars pengarna-tillbaka-garanti. Jag var mycket nära att skicka in ett mail om detta när jag plötsligt fick för mig att jag kunde lösa detta med ett "No-IP PLUS managed"-konto hos NO-IP. Men det verkar som att jag failade även här då jag måste ändra mitt domäns "name-servers" till NO-IP's för dynamisk-dns funktionen ska fungera - MEN att byta dessa name servers gör så att allt annat jag har hos one.com slutar att fungera, dvs web space, email osv.

Så om jag tänker rätt så går detta helt enkelt inte ihop sig? Det jag får göra är att byta name servrarna på min domän hos one.com, få pengarna tillbaka och sedan flytta domänen till NO-ip eller något annat alternativ om jag hittar något. Jag skulle kunna för kuls skull köra hemsidan också på min dedikerade serverdator, jag har några kompisar som kan fixa ihop något roligt.

Jag har sett att binero och loopia har dyndns-funktion men jag tycker det blir lite för dyrt med dem för en "kul grej" till våran spelcommunity.

Kära vänner, all hjälp som går att få här är guld värd. Tack på förhand och trevlig helg på er.

Förtydligad rubrik
Permalänk
Medlem

Kostar inte Loopias DNS-tjänst typ 99kr per år + domännamn för 99kr. 198kr per år känns inte vidare dyrt.

EDIT: Sen kör du ju bara subdomäner till respektive tjänst du ska ha det till så kommer det bli riktigt smutt och fint namngivet!

Visa signatur

Chassi: Louqe Ghost S1 | CPU: AMD Ryzen 7 7700X | Kylare: Cooler Master MasterLiquid Lite 240 | Ram: Kingston Fury Beast RGB 32GB 6000MHz | GPU: AMD Radeon RX 6800 | MB: ROG STRIX X670E-I GAMING WIFI | PSU: Corsair SF750 Platinum | SSD: Samsung 970 EVO 1TB + Intel 660p 1TB | Skärm: Acer Nitro XV252QF@390hz | Ljud: HD650+Røde AI-1 | KB: Hemmabygge 60% | Mus Logitech PRO X Superlight |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pl4yGround:

Kostar inte Loopias DNS-tjänst typ 99kr per år + domännamn för 99kr. 198kr per år känns inte vidare dyrt.

EDIT: Sen kör du ju bara subdomäner till respektive tjänst du ska ha det till så kommer det bli riktigt smutt och fint namngivet!

Sorry, var lite otyldig, syftade på att det är möjligt att ha domän + webhotell där då de har dyn-dns, men deras webhotell kostar 1000 spänn om året.

NO-IP kontot jag köpte för 170kr/året som har stöd för upp till 50 hostnames, så där är det inga problem Problemet ligger i att ha domänen hos någon där jag även kan ha ett webhotell till rimligt pris. One.com var ju jättebilliga, 180kr för ett år, men det sket sig ju tyvärr!

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad*

Tänk att en beskrivande rubrik ger bättre svar och ett mer lättnavigerat forum, se §3.1. Det går alldeles utmärkt att ändra rubriken i efterhand (om du t.ex. är missnöjd med min).
/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...