"Kan inte sparas eftersom källfilen inte kunde läsas."

Permalänk
Medlem

"Kan inte sparas eftersom källfilen inte kunde läsas."

Hej!

Jag får meddelandet: "C:\Users\Hassi\AppData\Local\Temp\VNLw9L0q.exe.part kan inte sparas eftersom källfilen inte kunde läsas. Försök igen senare eller kontakta systemadministratören." när jag försöker tanka en fil, vilken som helst. (NVIDIA drivrutiner i detta fallet).
Antingen kommer meddelandet upp direkt när jag trycker download eller så laddas det en bit, men oftast så hinner den inte klart. Just detta felmeddelande kommer upp när jag försöker tanka filen i Mozilla. I Chrome så står det bara "Oväntat nätverksfel". Och i IE står det "Nedladdningen av bla bla bla international-whql.exe avbröts." Har någon haft liknande problem? Man får inte så mycket hjälp om man googlar, lite svårt o veta vad exakt man ska google på också!

Tack på förhand

Simon

Permalänk
Medlem

Har du virussökt din dator?
Prövat att stänga av ditt antivirusprogram/brandvägg?

Visa signatur

Mobo: ASUS MAXIMUS VII RANGER | RAM: 16GB 2400Mhz | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 Ti | CPU: Intel Core i7 4790k | Kylning: Noctua NH-DH15 | Skärm 1: Acer Predator XB271HU 27" | Skärm 2: BenQ 24" XL2420T 120Hz | Skärm 3: Philips BDM3270QP 32" 1440p | Tangentbord: Steelseries 6gv2 cherry | Mus: Razer Deathadder Chroma | Headset: Logitech G933 Artemis Spectrum | SSD: 240GB | HDD: 4.5TB | PSU: Supernova G2 750W | Chassi: Fractal Design R5 | OS: Windows 10 | Internet: Fiberoptik 100/100Mbt/s

Permalänk
Medlem

hur mycket utrymme har du kvar på din C: disk? låter som att din hårddisk är full.

Permalänk
Sötast

Kan vara en del olika fel som redan föreslagits, kan även vara minnesfel om du inte hittar någon annan lösning så kan det vara värt att köra memtest86+

Permalänk
Medlem
Skrivet av madmax:

hur mycket utrymme har du kvar på din C: disk? låter som att din hårddisk är full.

Är också inne på detta. Eftersom delen delats upp till .exe.part

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av madmax:

hur mycket utrymme har du kvar på din C: disk? låter som att din hårddisk är full.

Hårddisken är inte full, har över 300 GB utrymme kvar..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kan vara en del olika fel som redan föreslagits, kan även vara minnesfel om du inte hittar någon annan lösning så kan det vara värt att köra memtest86+

Hm... trodde inte att ett minnesfel kunde påverka nedladdning av filer. Men nu när du säger det så låter det troligt, jag har nämligen haft lite småproblem med att datorn fryser i 2-5 sekunder några få gånger om dagen och jag tror att det är minnena som spökar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid_83:

Är också inne på detta. Eftersom delen delats upp till .exe.part

Nope. Standard filändelse vid nerladdning med Firefox som webbläsare.

OnTopic: Har du ett antivirusprogram? Kan vara den som hindrar nerladdningen. Utöver detta skulle jag nog gissa på minnet (kör Memtest t.ex som de skrivit ovan).

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Electrix:

Nope. Standard filändelse vid nerladdning med Firefox som webbläsare.

OnTopic: Har du ett antivirusprogram? Kan vara den som hindrar nerladdningen. Utöver detta skulle jag nog gissa på minnet (kör Memtest t.ex som de skrivit ovan).

Jag har dragit igång en virussökning med AVG som tuggar i bakgrunden, inte hittat någonting än så länge. Kan någon skicka en länk så jag vet att jag kör rätt memtest? det är inte direkt världens mest användarvänliga program och hemsida...

Permalänk
Medlem

http://www.memtest86.com/download.htm
Windows Downloads:
Image for creating bootable CD (ISO format)
Image for creating bootable USB Drive
Om du har CD/dvd spelare, ladda ner ISO avbildning. Bränn på CD... och boota med den.

Permalänk
Sötast
Skrivet av Hassi:

Hm... trodde inte att ett minnesfel kunde påverka nedladdning av filer. Men nu när du säger det så låter det troligt, jag har nämligen haft lite småproblem med att datorn fryser i 2-5 sekunder några få gånger om dagen och jag tror att det är minnena som spökar.

Jo, minnesfel kan påverka precis _allting_ som körs i en dator då de flesta filer/program som används ligger i minnet under användning.

När du laddar ner en fil så hamnar den/delar av den nånstans i minnet innan dess som den skrivs till disk, har man då fel på minnet så kan det med enkelhet bli korrupt under vägens gång

Memtest86+ hittas här:
http://www.memtest.org/#downiso
Finns både för bränning samt kopiering till USB.