780 Ti Bluescreen/error

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014

780 Ti Bluescreen/error

Tjenare experter. Jag sitter nu med ett problem som fick mig att hoppa högt nu på morgonen. Startade Archeage och spelade lite när skärmen blir svart och sedan kommer en Blue Screen. Som säger något angående Grafikkortets drivrutiner.

Jag checkar google angående problemet och verkar som MÅNGA fått feta problem med senaste drivrutinerna (344.48)

Jag har ett Gigabyte 780 TI kort och innan dessa drivers hade jag ALDRIG fått en blue screen på min pc.

Jag ska försöka gå tillbacka till tidigare version och hoppas det inte händer igen MEN jag tänkte höra här ochså om det är någon som hittat en 100% lösning till detta problem.

Datorn har inte haft några problem tidigare med spel etc förens idag.

Och säger detta något till någon av er experter som är mera avanserade en mig.

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Mon 2014-11-03 05:08:38 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\110314-7924-01.dmp
This was probably caused by the following module: nvlddmkm.sys (nvlddmkm+0x157C14)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800CC4C350, 0xFFFFF8800F1D5C14, 0x0, 0xD)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\nvlddmkm.sys
product: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 344.48
company: NVIDIA Corporation
description: NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 344.48
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: nvlddmkm.sys (NVIDIA Windows Kernel Mode Driver, Version 344.48 , NVIDIA Corporation).
Google query: NVIDIA Corporation VIDEO_TDR_ERROR

90% av det där fattade jag inte mycket utav men....

Trädvy Permalänk
Moderator
Registrerad
Aug 2007

Sitt lugnt i båten, avinstallera och installera de senaste drivrutinerna som funkar. Sånt här händer.

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002

Hände mig med när jag skulle spela bf4 och sen i webbläsaren (Firefox) två gånger, en hård låsning av datorn. Jag hade då precis uppdaterat till 344.48 från 335 eller 337 drivarna eftersom jag skaffat gsync-skärm. Jag tänkte backa ner till någon tidigare Nvidia drivrutin, men efter jag uppdaterat Firefox så försvann problemen, så jag kör vidare med 344.48.

Vituð ér enn, eða hvað?